Początkujący - kostrukcja pod krytykę.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 21
- Posty: 21
- Rejestracja: 31 sty 2008, 11:00
- Lokalizacja: Włocławek
spoko, spoko już wiem o co chodzi z tym blatem
, moja koncepcja dotyczy zupełnie czego innego ....
niestety plik źródłowy konstrukcji uległ bliżej nieokreślonemu zniszczeniu podczas awarii rip-a w solwencie co zapewne spowoduje ze tak czy inaczej bede musiał robić wszystko od początku, przy okazji zastosuje sie do porad.
Teraz z innej beczki(juz o tym pisałem), czy ktoś moze mi polecić jakąś dobrą firme która przygotuje mi elementy z aluminium, wytnie to poprostu na jakimś waterjet-cie czy inną technologią, wazne żeby była sprawdzona tj. nie papudroczyła roboty.
Z góry dzieki
ps. leoo - mam zamiar wprowadzić w życie pomysł który zasugerowałeś czyli śruby obok prowadnic, tylko powiedz mi co ma byc na zewnątrz ??
[ Dodano: 2008-02-14, 16:31 ]
ok, cos powstało, co o tym sądzicie??





niestety plik źródłowy konstrukcji uległ bliżej nieokreślonemu zniszczeniu podczas awarii rip-a w solwencie co zapewne spowoduje ze tak czy inaczej bede musiał robić wszystko od początku, przy okazji zastosuje sie do porad.
Teraz z innej beczki(juz o tym pisałem), czy ktoś moze mi polecić jakąś dobrą firme która przygotuje mi elementy z aluminium, wytnie to poprostu na jakimś waterjet-cie czy inną technologią, wazne żeby była sprawdzona tj. nie papudroczyła roboty.
Z góry dzieki
ps. leoo - mam zamiar wprowadzić w życie pomysł który zasugerowałeś czyli śruby obok prowadnic, tylko powiedz mi co ma byc na zewnątrz ??
[ Dodano: 2008-02-14, 16:31 ]
ok, cos powstało, co o tym sądzicie??




-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 lut 2008, 19:56
- Lokalizacja: z domu
Witam
Jesli moge cos od siebie
1. Wedlug mnie powinienes jakos wzmocnic konstrukcje bramy bo w przeciwnym wypadku bedzie ci sie ona podczas pracy klinowac, zwlaszcza na takiej szerokosci(nieistotne jest tutaj czy naped jest na jednym silniku czy na dwoch)
2.Przy takich rozmiarach maszyny proponowalbym zastosowanie przeniesienia napedu na listwach zebatych poniewaz dlugie sruby beda sie uginac i przy tym zaczna wpadac w wibracje przy obrotach.
3. Oczywiscie mam nadzieje ze nie zamierzasz bramy budowac z alu
Jesli moge cos od siebie
1. Wedlug mnie powinienes jakos wzmocnic konstrukcje bramy bo w przeciwnym wypadku bedzie ci sie ona podczas pracy klinowac, zwlaszcza na takiej szerokosci(nieistotne jest tutaj czy naped jest na jednym silniku czy na dwoch)
2.Przy takich rozmiarach maszyny proponowalbym zastosowanie przeniesienia napedu na listwach zebatych poniewaz dlugie sruby beda sie uginac i przy tym zaczna wpadac w wibracje przy obrotach.
3. Oczywiscie mam nadzieje ze nie zamierzasz bramy budowac z alu
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 790
- Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Witam.
Sprzężenie jest niezbędne - nie ma (jak to ktoś określił) 2 rzeczy identycznych - więc koszenie bramy jest bardzo prawdopodobne.
Nawet przy serwach - niby enkodery dbają żeby było ok - ale załóżmy że jeden sterownik nawali - i już konstrukcja zostaje poddana próbie
Jak dla mnie 1 silnik i 2 solidne paski z dobrze rozwiązanym naprężeniem - tanio , prosto i bez kłopotu.
Pozdrawiam
P.S - silniki bym obrócił o 180stopni i napęd przez paski - nic nie będzie sterczało a i w razie potrzeby mamy możliwość dołożenia przełożenia .
Acha - no i te blachy robiące za nogi - lepiej dać profile i belkę dłuższą niż rozstaw tych profili - nie mamy niepotrzebnej straty pola roboczego a koszt 20cm więcej materiału na belkę raczej pomijalny.
Wciąż mamy prowadnice w Z przykręcone nie tam gdzie ich miejsce
Sprzężenie jest niezbędne - nie ma (jak to ktoś określił) 2 rzeczy identycznych - więc koszenie bramy jest bardzo prawdopodobne.
Nawet przy serwach - niby enkodery dbają żeby było ok - ale załóżmy że jeden sterownik nawali - i już konstrukcja zostaje poddana próbie

Jak dla mnie 1 silnik i 2 solidne paski z dobrze rozwiązanym naprężeniem - tanio , prosto i bez kłopotu.
Pozdrawiam
P.S - silniki bym obrócił o 180stopni i napęd przez paski - nic nie będzie sterczało a i w razie potrzeby mamy możliwość dołożenia przełożenia .
Acha - no i te blachy robiące za nogi - lepiej dać profile i belkę dłuższą niż rozstaw tych profili - nie mamy niepotrzebnej straty pola roboczego a koszt 20cm więcej materiału na belkę raczej pomijalny.
Wciąż mamy prowadnice w Z przykręcone nie tam gdzie ich miejsce

-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 21
- Posty: 21
- Rejestracja: 31 sty 2008, 11:00
- Lokalizacja: Włocławek
paski jak najbardziej, pomysł już rozważałem, przeczytałem wątki na formum dotyczące tego zagadnienia ale ... ale mam pewne obawy wynikające z faktu iz paski będą dość długie (ok. 180cm x 2), nie mam w tym doświadczenia ale wydaje mi sie że już same wibracje tak długiego paska będą źle wpływały na prace maszyny. Problem uszkodzenia zniknie tylko częściowo dlatego iż prawdopodobieństo pękniecia paska przy tej długości jest podobne do uszkodzenia sterownika (a skutek bedzie podobny). Rozważałem też napędzanie jednym paskiem, szerokim (50mm) ale niestety nie udało mi sie znaleść producenta tak długich pasków (3500mm).
Co do konstrukcji bramy proszę o sugestie nt. wzmocnień, muszę zbudować ją z aluminium (pochodze z małego miasteczka i nie ma u nas możliwości wyrzażenia kontrukcji).
Zdecydowałem również ze zastosuje jednak śruby kulowe, czy koledzy sądzą że fi25 bedzie ok, no i jaki skok na jakiej osi??
Prosze o jak najwiecej uwag (nawet najbardziej krytycznych), w przyszłym tygodniu chciałbym rozpocząć budowę i oczywiście relacjonować ją na bierząco na forum.
Wiem że jesli sie buduje pierwszą maszyne powinno sie zacząć od czegos mniejszego i sie czegoś nauczyć przy okazji ale niestety w firmie mam potrzebe posiadania maszyny w takich rozmiarach i niestety nie mam czasu na eksperymenty.
bartek
ps. mocowanie silników dopracuje na koniec, to samo z osią z, narazie skupiam sie na grubszych rzeczach.
na dziś zmiana koncepcji, poszukałem, pokombinowałem i znalazłem firme która wyrzaży mi pospawaną brame. W takim razie stal jak najbardziej wchodzi w gre. Zrobiłem kilka koncepcyjnych rzutów, proszę o opinie. Pytania na temat śrub i pasków są nadal aktualne ....
[ Dodano: 2008-02-28, 13:29 ]
dorzucam jeszcze podpisy detali, byc moze będą jakieś sugestie

Prosze jeszcze doświadczonych kolegów o pomoc w ustaleniu kolejności spawania, załączam brame rozebraną na części.

Co do konstrukcji bramy proszę o sugestie nt. wzmocnień, muszę zbudować ją z aluminium (pochodze z małego miasteczka i nie ma u nas możliwości wyrzażenia kontrukcji).
Zdecydowałem również ze zastosuje jednak śruby kulowe, czy koledzy sądzą że fi25 bedzie ok, no i jaki skok na jakiej osi??
Prosze o jak najwiecej uwag (nawet najbardziej krytycznych), w przyszłym tygodniu chciałbym rozpocząć budowę i oczywiście relacjonować ją na bierząco na forum.
Wiem że jesli sie buduje pierwszą maszyne powinno sie zacząć od czegos mniejszego i sie czegoś nauczyć przy okazji ale niestety w firmie mam potrzebe posiadania maszyny w takich rozmiarach i niestety nie mam czasu na eksperymenty.
bartek
ps. mocowanie silników dopracuje na koniec, to samo z osią z, narazie skupiam sie na grubszych rzeczach.
na dziś zmiana koncepcji, poszukałem, pokombinowałem i znalazłem firme która wyrzaży mi pospawaną brame. W takim razie stal jak najbardziej wchodzi w gre. Zrobiłem kilka koncepcyjnych rzutów, proszę o opinie. Pytania na temat śrub i pasków są nadal aktualne ....




[ Dodano: 2008-02-28, 13:29 ]
dorzucam jeszcze podpisy detali, byc moze będą jakieś sugestie

Prosze jeszcze doświadczonych kolegów o pomoc w ustaleniu kolejności spawania, załączam brame rozebraną na części.

-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 790
- Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Witam.
Widzę błąd
- mianowicie nie będzie jak obrobić płaszczyzn pod prowadnice na belce przez te wystające nogi i blaszyska - po prostu nogi o 180stopni i będzie ok.
No i jakoś mało wózków widać .
Jeżeli ma kolega problem z wyżarzaniem - polecam metodę odprężania wibracyjnego - było o tym trochę na forum.
Pozdrawiam
Widzę błąd

No i jakoś mało wózków widać .
Jeżeli ma kolega problem z wyżarzaniem - polecam metodę odprężania wibracyjnego - było o tym trochę na forum.
Pozdrawiam
"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 336
- Rejestracja: 24 lip 2005, 16:10
- Lokalizacja: Świdwin
- Kontakt:
a ja mam takie pytanie czy to wyzazanie jest naprawde konieczne skoro spaw stygnie powoli to chyba nie ma takich naprezen , wiwm tyle pisza o tym na forum (a tak nawiasem ciekawe jak wyzazaja statki np taki tankowiec on tez chyba nie moze sie odksztalcac a tyle tam jest spawowpaulg pisze:Jeżeli ma kolega problem z wyżarzaniem
