Problem z plikiem STL

ArtCAM, ArtCAM Express, ArtCAM Insignia, ArtCAM Pro

Autor tematu
pejo100
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 28 lis 2018, 11:11

Problem z plikiem STL

#1

Post napisał: pejo100 » 28 lis 2018, 11:29

Witam.
Jestem nowy na forum i nie znam się zbytnio w tej dziedzinie, więc wybaczcie, jak na forum jest rozwiązanie mojego problemu, a ja nie znalazłem.
Zrobiłem w AutoCadzie projekt 3d i exportowałem go do pliku STL. Następnie dałem go znajomemu (niestety jest z Ukrainy i nie do końca rozumię, co mi tłumaczy), żeby mi to wyfrezował. Najpierw nie mógł czegoś ustawić w ArtCamie, ale sobie poradził. Jednak jak próbował załadować plik do frezarki, to nic się nie działo. Przy próbie wczytania pliku frezarka tylko tak jakby stuknęła i koniec. Inne pliki STL wczytuje bez problemu, co wskazuje, że błąd jest po stronie moich plików. Dodam, że pierwszy raz robiłem coś w 3d i może zrobiłem to źle. Czy mógłby ktoś sprawdzić te pliki?
Pozdrawiam.
Przemek.
Załączniki
TROJKAT PRAWY.stl
(3.01 KiB) Pobrany 73 razy
TROJKAT LEWY.stl
(3.6 KiB) Pobrany 91 razy
NOGA .stl
(12.97 KiB) Pobrany 71 razy
GÓRA.stl
(28.01 KiB) Pobrany 76 razy
DOL.stl
(10.43 KiB) Pobrany 85 razy




lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

Re: Problem z plikiem STL

#2

Post napisał: lajosz » 28 lis 2018, 16:36

@ pejo100

Witamy nowego kolegę na forum.


Teraz do rzeczy:

Z całym szacunkiem, ale ..... z tych plików STL wynika, że ZUPEŁNIE NIEPOTRZEBNIE robione to było w 3D, bo dosłownie WSZYSTKO można (i moim zdaniem należy) wyfrezować z użyciem tylko geometrii/rysunku 2D.

Oczywiście jeśli się uprzesz, to zrobisz ścieżki frezowania z tych STL-ów, ale ..... będzie to bardzo nieekonomiczne, niedokładne, pracochłonne, .... generalnie niepotrzebne.