Problem z TUJ 48

Ustawienie wrzeciennika i konika

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

sssTOMEKsss
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 272
Rejestracja: 25 mar 2014, 17:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z TUJ 48

#11

Post napisał: sssTOMEKsss » 11 lis 2018, 10:24

mało spotykany a jednak, proszę o to zdjęcie z mojego tuj-a, może kolega też ma tego typu silnik i byłby w stanie cyknąć zdjęcie tabliczki znamionowej, od mojego silnika została niestety oderwana
Załączniki
IMG_20181111_101639.jpg



Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Problem z TUJ 48

#12

Post napisał: pioterek » 11 lis 2018, 12:21

To może kolega cyknie zdjęcie silnika, bo pierwszy podany model od drugiego da się porównać i ocenić na oko do jakiej serii należy. Proszę niech kolega powie w jakim celu jest potrzebne zdjęcie tabliczki, co jest tam tak ważne, bo do pewnych danych o silniku można dojść bez tabliczki. Wymiary silnika były by bardzo pomocne
Obrazek


sssTOMEKsss
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 272
Rejestracja: 25 mar 2014, 17:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z TUJ 48

#13

Post napisał: sssTOMEKsss » 17 lis 2018, 10:29

oto zdjęcia silnika mojego tuj-a, a tabliczka byłby mi potrzebna w razie awarii tegoż silnika, abym mógł go zastąpić jakimś innym
Załączniki
IMG_20181116_163134.jpg
IMG_20181116_163050.jpg

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Problem z TUJ 48

#14

Post napisał: pioterek » 17 lis 2018, 16:47

To jest silnik dwu biegowy o mocy 5kW przy prędkości obrotowej około 715obr/ minutę na pierwszym biegu, oraz mocy 7kW na drugim biegu przy prędkości obrotowej około 1430 obr/minutę, typ: SZJd 64/8c. Jeżeli trzeba by szukać dla niego zastępcy to najlepiej takiego samego, ale można zastąpić go takim 4KW/6,7KW SZJe 54/8b do którego wcześniej podałem link, z tym, że będzie inny rozstaw otworów mocujących, inna średnica ośki i dlatego trzeba będzie coś zrobić z kołem pasowym. Ma on troszeczkę mniejszą moc, ale nie wiele i w dodatku w nowszych TUJ-ach był on stosowany. Najważniejsze to to, aby prędkości obrotowe i moce poszczególnych biegów były zbliżone do fabrycznego.
Z nowych silników 4,7/8,4 Kw Sg160M-8/4

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Problem z TUJ 48

#15

Post napisał: pioterek » 27 lis 2018, 07:48

Obrazek
Gdybyś potwierdził wagę silnika to było by pewne, że to ten właśnie typ masz zainstalowany w Tokarce.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”