CNC ze sklejki do nauki

Tworzenie prostego CNC ze sklejki do nauki

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
Leonardo63
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 6
Rejestracja: 01 lis 2018, 15:37

CNC ze sklejki do nauki

#1

Post napisał: Leonardo63 » 01 lis 2018, 16:42

Witam,
Jako, że jestem nowy na forum chciałbym wszystkich przywitać.

Planuje zrobić mały ploter CNC, typowo do nauki. Jako, że jestem z zawodu programistą, buduje tą maszynę głównie po to, by samemu stworzyć do niej oprogramowanie, tzn. będę pisał takiego małego GRBL'a. Na programowaniu i w pewnym stopniu elektronice moja wiedza jednak się kończy. Z częścią mechaniczną jest dużo gorzej. Właśnie z tego powodu oraz z racji małego budżetu (ok. 400 zł na mechanikę, elektronikę mam) zamiast małej frezareczki do drewna postanowiłem zbudować maszynę (jeśli się da to jeszcze taniej, jestem biednym studentem) która będzie rysowała za pomocą długopisu. Daje mi to podwójną korzyść, ponieważ maszyna powstanie bardzo tanio, a swój cel, czyli stworzenie oprogramowania osiągnę. Pole robocze ma wynosić ok. 250 x 150 mm.

Plan jest taki:
-Arduino Nano + CNC shield v4 + 3x A4988
-silniki nie wiem jeszcze jakie, pytanie dalej
-wałki i łożyska liniowe fi12
-pręt gwintowany M8
-jakieś krańcówki
-długopis ;)

Taki zestaw jest dobry?

I właśnie teraz pojawia się problem. Pewny projekt już mam, lecz pomimo braku umiejętności obsługi programu typu CAD i braku zdolności rysunkowych tylko na kartce. Podlinkuję go pod spodem. Sklejkę 10 mm, z której ją zrobię, w pewnych ilościach posiadam, na maszynę wystarczy. A teraz moje wątpliwości i pytania:
1. Nie wiem jednak jak sztywna musi być ta maszyna. Czy konstrukcja taka jak na tym zdjęciu wystarczy?
2. Jakie silniki kupić? Na allegro są ich setki. Myślałem coś o mocy ok. 0,3 Nm. Wystarczy?