Zamieszczam jeszcze raz schemat bo nie mogłem już wejść w edycję poprzedniego posta.

Pora na podsumowanie.
Po pierwsze softstart (300zł) jest "kwiatkiem do kożucha" silnik 1,5kW nie powoduje wielkiego przeciążenia sieci, a przekładnie skoro wytrzymały tyle lat dałyby radę jeszcze dłużej.
Sam stop w tokarce sprawdził się.
przykładowe pomiary
Obroty 26 obr/min posów na śrubę pociągową max - droga hamowania z hamulcem do 1mm, bez hamulca 4mm
Obroty 150 obr/min posów na śrubę pociągową max - droga hamowania z hamulcem 18mm, bez hamulca 25mm
Obroty 210 obr/min (bez odboczki) posów na śrubę pociągową max - droga hamowania z hamulcem 13mm, bez hamulca 25mm
Dołączam jeszcze ten sam schemat bez elementów dotyczących softstartu.

Zdjęcie elektroniki w galerii.