Edge CAM vs NX vs SolidCAM


Autor tematu
olbaid
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 22
Rejestracja: 17 kwie 2012, 11:03
Lokalizacja: Środa Wielkopolska

Edge CAM vs NX vs SolidCAM

#1

Post napisał: olbaid » 17 cze 2013, 10:13

Witam,

Jak w temacie, interesuje mnie wybór jednego z podanych w temacie systemów CAM. Nie mam doświadczenia w CAM, ze względu na dość duży koszt zakupu nie chciałbym "wtopić". Proszę o wsparcie i pomoc w zrozumieniu różnic i funkcjonalności...

Zastosowanie: frezowanie w pełnych 3 osiach (formy, tłoczniki, różnego rodzaju krzywe, "spilajny", a także klasyczne 2,5)

Zakładając że mamy do dyspozycji każdy z softu w tej samej cenie, który wybierzecie i dlaczego?



Tagi:

Awatar użytkownika

Graphart
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 134
Rejestracja: 19 sie 2012, 17:41
Lokalizacja: Wadowicen

#2

Post napisał: Graphart » 18 cze 2013, 22:39

NX - bo jest najlepszy i ma kolorowe ikonki.
NX CAM.
Produkcja, dystrybucja, masturbacja.


Majster70
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1253
Rejestracja: 08 cze 2010, 23:37
Lokalizacja: Piastów

#3

Post napisał: Majster70 » 19 cze 2013, 07:47

Temat wielokrotnie wałkowany na forum, to jeden z przykładowych postów
Moim zdaniem, rozejrzyj się w twojej okolicy za fachowcem w interesującej cie dziedzinie i program kup pod niego. Jeżeli chcesz sam pisać programy w Camie, to zorientuj się czy dasz radę znaleźć osobę z doświadczeniem która by cię wyszkoliła bo szkolenia u dystrybutorów są drogie. Program Cad czy Cam to tylko kolejne narzędzie i sam nic nie zrobi, sugerowanie się ceną jest trochę błędne, bo goła roczna pensja technologa z doświadczeniem jest większa od kosztu programu. Programy (a przynajmniej większość) osiągnęły pewien poziom doskonałości, nie ma jakiś gniotów, więcej zależy od człowieka który je obsługuje.