Remont WS 15
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 41
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Remont WS 15
Robię mały remont/ przegląd zakupionej wiertarki WS 15 i mam parę pytań. Pierwszy problem, to demontaż koła pasowego napędu wrzeciona. Z DTRki wynika, że jest ono osadzone na wcisk i zabezpieczone 3 wkrętami. Wkręty wykręciłem i dalej co? Koło jest z Al, boję się użyć siły. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z rozbiórką WS15 ?
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
Tagi:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 420
- Rejestracja: 29 gru 2007, 21:01
- Lokalizacja: Warszawa
Tej maszyny akurat nie rozbierałem, jednak w znanych mi maszynach innego rodzaju (zabytkowa technika motoryzacyjna) zawsze jest mozliwość podejścia ściagaczem albo stukniecia młotkiem poprzez np kawałek drewna. A czasem jest możliwość wykorzystania np istniejacych otworów do zaczepienia ściagacza. Próbowałeś ściagacza do łozysk?
pozdrawiam
Maciek
miłośnik maszyn parowych i silników GAD
Maciek
miłośnik maszyn parowych i silników GAD
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 41
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Poszło ściągaczem, mocno siedziało, miałem wątpliwości, czy nie ma jakiegoś dod. zamocowania, ale było na wcisk. Maszyna z 68 roku a wewnątrz jak nowa....
Kiedyś to porządnie robili.....Obawiam się , że o obecnej chinszczyzny po tylu latach pozostaną tylko zdjęcia w rodzinnym albumie.
[ Dodano: 2008-02-02, 19:55 ]

Kiedyś to porządnie robili.....Obawiam się , że o obecnej chinszczyzny po tylu latach pozostaną tylko zdjęcia w rodzinnym albumie.
[ Dodano: 2008-02-02, 19:55 ]
Mam taki patent z klinami : przewierciłem otwory na końcach i ściskam je skręcając śrubami. Działa pewnie i łagodnie. I masz pełną kontrolę ...ARGUS pisze:drewnianymi klinami 2 szt co 180' i na przemian popukujesz
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ