Tylko olej nie smar.U brata w kole napędowym odboczki sa wywiercone dwa skośne otwory pomiędzy zębami i nimi dostaje się olej do panewki koła pasowego.Żadnej kalamitki nie ma.
Na obrotach od 200 wzwyż,to koło jest sprzęgnięte z wrzecionem sprżęgłem kłowym i panewka nie obraca się względem wału.W zakresie 32÷150 panewka pracuje i należy ją nasmarować olejem.
To co zaznaczyłeś to brok zeany również robaczkiem.Wkręt zapobiegający przesuwaniu się koła pasowego po tulei zębnika,ja której jest osadzone.
smarowanie tue 35 kalamitka
wymiana oleju i nasmarowanie tue 35
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 134
- Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
- Lokalizacja: Radomsko
Re: smarowanie tue 35 kalamitka
Mam taką tokarkę.....
Smaruję (olejem, kilka...naście kropel) jak zaczynam toczyć na niskich obrotach (reduktor-przełożona wajcha na wrzecienniku). Na wysokich obrotach czasami, jak mi się przypomni, też poskąpię tam kilka kropelek. Jeśli chcesz sprawdzić czy to jest na pewno ten otwór (bo mniej więcej w tym samym miejscu są jeszcze "robaczki" stabilizujące brąz panewki) to rozłącz sprzęgło kłowe, włóż w ten otwór cienki drut, rysik i z wyczuciem pokręć wrzecionem - rysik/drut powinien drapać po wrzecionie.
Smaruję (olejem, kilka...naście kropel) jak zaczynam toczyć na niskich obrotach (reduktor-przełożona wajcha na wrzecienniku). Na wysokich obrotach czasami, jak mi się przypomni, też poskąpię tam kilka kropelek. Jeśli chcesz sprawdzić czy to jest na pewno ten otwór (bo mniej więcej w tym samym miejscu są jeszcze "robaczki" stabilizujące brąz panewki) to rozłącz sprzęgło kłowe, włóż w ten otwór cienki drut, rysik i z wyczuciem pokręć wrzecionem - rysik/drut powinien drapać po wrzecionie.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 134
- Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
- Lokalizacja: Radomsko
Re: smarowanie tue 35 kalamitka
Warto podnieść dekiel skrzynki posuwów, tam też są rurki, knoty, filce. Warto zobaczyć, że na odległych końcach śruby i wałka posuwu też są panewki, którym kropla oleju dobrze zrobi.
Suport (tam są kółka, którymi kręcimy) też warto smarować (tylko nie smaruj kółek którymi kręcisz;)). W pokrywie suportu są dwa wkręty (M12)-po ich wykręceniu warto tam wlać trochę oleju - trafi na filc i kolejne rurki rozprowadzające.
Warto sprawdzić (jeśli toczymy z posuwem mechanicznym) czy ślimacznica na wałku posuwu jest smarowana.
Tocząc z wykorzystaniem reduktora warto zapewnić smarowanie panewek wałka pośredniego reduktora.
O zapewnieniu smarowania łoża nie wspomnę (wzdłużne, poprzeczne, narzędziowe), pominę również smarowanie gwintów (suport poprzeczny, narzędziowy, konika, tuleja konika).
Pamiętałem o wszystkim??? Pewnie nie. Na to jest tylko jedna rada - DTR
Suport (tam są kółka, którymi kręcimy) też warto smarować (tylko nie smaruj kółek którymi kręcisz;)). W pokrywie suportu są dwa wkręty (M12)-po ich wykręceniu warto tam wlać trochę oleju - trafi na filc i kolejne rurki rozprowadzające.
Warto sprawdzić (jeśli toczymy z posuwem mechanicznym) czy ślimacznica na wałku posuwu jest smarowana.
Tocząc z wykorzystaniem reduktora warto zapewnić smarowanie panewek wałka pośredniego reduktora.
O zapewnieniu smarowania łoża nie wspomnę (wzdłużne, poprzeczne, narzędziowe), pominę również smarowanie gwintów (suport poprzeczny, narzędziowy, konika, tuleja konika).
Pamiętałem o wszystkim??? Pewnie nie. Na to jest tylko jedna rada - DTR