smarowanie tue 35 kalamitka
wymiana oleju i nasmarowanie tue 35
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 maja 2018, 07:39
smarowanie tue 35 kalamitka
Na początek witam forumowiczów . Mam parę pytań odnośnie tokarki tue 35 z góry dzięki za odpowiedzi.
maszynę zakupiłem jakiś czas temu i przymierzam się do jej uruchomienia.
+Chciał bym wymienić olej w skrzynce, jak ten owy olej spuścić? zakupiłem orlenowski olej maszynowy lan-46. może być?
+Nie mogę znaleźć kalamitki do przesmarowania panewek,zamieszczam foto, może ktoś podpowie i czy mam dobrze rurki.
+Jeżeli chodzi o korytka gdzie są rurki , czy mogę wstawić np. filc zamiast tych szmatek bo nic z nich prawie nie zostało.
Dodane 7 minuty 36 sekundy:
ustawienie rurek
maszynę zakupiłem jakiś czas temu i przymierzam się do jej uruchomienia.
+Chciał bym wymienić olej w skrzynce, jak ten owy olej spuścić? zakupiłem orlenowski olej maszynowy lan-46. może być?
+Nie mogę znaleźć kalamitki do przesmarowania panewek,zamieszczam foto, może ktoś podpowie i czy mam dobrze rurki.
+Jeżeli chodzi o korytka gdzie są rurki , czy mogę wstawić np. filc zamiast tych szmatek bo nic z nich prawie nie zostało.
Dodane 7 minuty 36 sekundy:
ustawienie rurek
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 513
- Rejestracja: 12 lut 2017, 14:28
- Lokalizacja: Lódź
Re: smarowanie tue 35 kalamitka
tokar pisze:+Chciał bym wymienić olej w skrzynce, jak ten owy olej spuścić?
Tokarka TUE 35 to gruz, żadnego oleju nie zlejesz z wrzeciennika bo go tam nie ma. Smarowanie trybów i łożysk odbywa się na zasadzie oleju traconego, co wlejesz na te szmatki czy filce to wyleci dołem.
Re: smarowanie tue 35 kalamitka
Taa gruz.Gruzy to teraz robia w Chinach.U mojego brata jest model tue35 z 1953r i nadal śmiga.Jest prosta w budowie,jest głośna,ale nazwanie jej gruzem, to gruba przesada.Tokarka nie ciągnie stożków mimo wieku i przepracowanych godzin.Toczyłem na niej fi 520.Przy tych gabarytach jakie ma to jest wynik.Poproszę tylko taki ,,gruz".
,, Iditi na ch. j" maciąg.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu! ***** konfederusków.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu! ***** konfederusków.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 513
- Rejestracja: 12 lut 2017, 14:28
- Lokalizacja: Lódź
Re: smarowanie tue 35 kalamitka
orion32 pisze:Toczyłem na niej fi 520.
Według mojej wiedzy to max. średnica toczenia nad łożem w TUE 35 jest 350mm, więc skąd się wzięło to ⌀ 520??
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 572
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 maja 2018, 07:39
Re: smarowanie tue 35 kalamitka
pirat, chodziło mi o olej w skrzyni na samym dole tokarki, odnośnie kalamitki ludzie piszą że mają ją na kole pasowym ale u mnie takowej nie ma tylko jest jakaś śrubka widać ją na zdjęciu. Co do gruzu lekka przesada. Zapłaciłem za tue 35 tyle co mała chińska tokarka i mam więcej możliwości łącznie z toczeniem stożków.Pirat pisze: ↑10 maja 2018, 21:25tokar pisze:+Chciał bym wymienić olej w skrzynce, jak ten owy olej spuścić?
Tokarka TUE 35 to gruz, żadnego oleju nie zlejesz z wrzeciennika bo go tam nie ma. Smarowanie trybów i łożysk odbywa się na zasadzie oleju traconego, co wlejesz na te szmatki czy filce to wyleci dołem.
Dodane 6 minuty 36 sekundy:
orion32 masz rację. miałem jakiś czas temu wiertarkę stołową made by czajna, tragedia! kupiłem ws-15 i jestem mega zadowolony. Jesteś mi w stanie powiedzieć gdzie powinna być kalamitka? Na kole pasowym jej nie mam jak byś zaznaczył na zdjęciu gdzie mam szukać było by super.orion32 pisze: ↑10 maja 2018, 21:37Taa gruz.Gruzy to teraz robia w Chinach.U mojego brata jest model tue35 z 1953r i nadal śmiga.Jest prosta w budowie,jest głośna,ale nazwanie jej gruzem, to gruba przesada.Tokarka nie ciągnie stożków mimo wieku i przepracowanych godzin.Toczyłem na niej fi 520.Przy tych gabarytach jakie ma to jest wynik.Poproszę tylko taki ,,gruz".
Dodane 1 godzina 13 minuty 8 sekundy:
grzegorz 53 może ty mi pomożesz. jak spuścić olej ze skrzyni na dole tokarki i gdzie znajdę lub zamontuje kalamitkę do smarowania panewek. Piszą że powinna być na kole pasowym ale w którym miejscu? bo jakoś znaleźć nie mogę.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 572
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
Re: smarowanie tue 35 kalamitka
na-co-zwracac-uwage-przy-zakupie-tue-35-t61829-30.html
A u Ciebie nie ma korka spustu oleju z reduktora (od przodu tokarki przy dnie)?
A u Ciebie nie ma korka spustu oleju z reduktora (od przodu tokarki przy dnie)?
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 maja 2018, 07:39
Re: smarowanie tue 35 kalamitka
brak,dookoła lewej nogi brak korka na dole. dtr mówi smarowanie rozbryzgowe wlewać 4 litry do kreski dopełniać co miesiąc wymieniać co 3. dolał bym jak bym wiedział jaki olej tam jest żeby nie mieszać. ten link co podałeś to widziałem u mnie w tym miejscu nie ma.
jeszcze jedno pytanie co to na zdjęciu jest? do czego ? za co odpowiadają? pan od którego kupiłem tokarkę mówił że tam jest jakiś olej transformatorowy czy coś takiego.
Dodane 4 minuty 51 sekundy:
może tu gdzie zaznaczyłem strzałką powinna być ta kalamitka
jeszcze jedno pytanie co to na zdjęciu jest? do czego ? za co odpowiadają? pan od którego kupiłem tokarkę mówił że tam jest jakiś olej transformatorowy czy coś takiego.
Dodane 4 minuty 51 sekundy:
może tu gdzie zaznaczyłem strzałką powinna być ta kalamitka
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 134
- Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
- Lokalizacja: Radomsko
Re: smarowanie tue 35 kalamitka
To "coś" z olejem trafo to zwykły/stary wyłącznik, w którym styki robocze zatopione są w oleju. Zabezpiecza to trwałość styków.
Poszukiwania kalamitki...... wskazanej na zdjęciu.
Tak to jest miejsce smarowania "zespołu złożonego z kół pasowych i koła zębatego, łożyskowanych na wale wrzeciona za pomocą łożysk ślizgowych".
Tylko, że....
Moim zdaniem tam powinno się smarować olejem, wpuszczając kilka kropel oleju.
W ogóle, to łożysko to "pracuje" tylko w czasie pracy reduktora obrotów. Jeśli wyższe prędkości to ten zespól i wrzeciono obracają się z tą samą prędkością.
Poszukiwania kalamitki...... wskazanej na zdjęciu.
Tak to jest miejsce smarowania "zespołu złożonego z kół pasowych i koła zębatego, łożyskowanych na wale wrzeciona za pomocą łożysk ślizgowych".
Tylko, że....
Moim zdaniem tam powinno się smarować olejem, wpuszczając kilka kropel oleju.
W ogóle, to łożysko to "pracuje" tylko w czasie pracy reduktora obrotów. Jeśli wyższe prędkości to ten zespól i wrzeciono obracają się z tą samą prędkością.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 maja 2018, 07:39
Re: smarowanie tue 35 kalamitka
czy to jest jedyne miejsce gdzie powinienem dać smar lub kilka kropel oleju, o korytkach z rurkami już wiem.tokarzmaly pisze: ↑11 maja 2018, 13:28To "coś" z olejem trafo to zwykły/stary wyłącznik, w którym styki robocze zatopione są w oleju. Zabezpiecza to trwałość styków.
Poszukiwania kalamitki...... wskazanej na zdjęciu.
Tak to jest miejsce smarowania "zespołu złożonego z kół pasowych i koła zębatego, łożyskowanych na wale wrzeciona za pomocą łożysk ślizgowych".
Tylko, że....
Moim zdaniem tam powinno się smarować olejem, wpuszczając kilka kropel oleju.
W ogóle, to łożysko to "pracuje" tylko w czasie pracy reduktora obrotów. Jeśli wyższe prędkości to ten zespól i wrzeciono obracają się z tą samą prędkością.