Problem po kolizji
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 25
- Rejestracja: 23 sie 2016, 18:51
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Problem po kolizji
Witam,na tokarce z systemem Fanuc,doszło do kolizji.Nóż zgrubny wjechał w szczęki i obciążenie wyłączyło obroty.Problem pojawił się przy próbie odjazdu głowicą z tego miejsca przy szczękach,ponieważ w momencie próby ręcznego odjazdu wyskoczyły błędy:Ograniczenie ruchu +X i +Z.Kiedyś mieliśmy podobną sytuacje gdy zabrakło prądu a nóż był blisko szczęk i sytuacja była ta sama,te same błędy co teraz.Wtedy odjechalismy głowicą w osi Z recznie kręcać śrubą pociągową,weszliśmy w MDI nastepnie OFFSET,NASTAW,ZAPIS PARAMETROW z 0 na 1,SYSTEM,PARAM, WPISALIŚMY 1320,SZUKAJ N,1321 LIMIT 1- zmienilsmy wartości X i Z na -999999,nastepnie OFFSET ZAPIS PARAMETROW Z 1 NA 0.Potem restart maszyny i ostatnio błedy zniknęły,udało sie odjechac,tym razem to nie działa.Ktoś ma jakiś pomysł jak to zrobić zeby odjechac i zeby błedy zniknęły?Dodam,ze w osi x i z na minus mozna jechac,tylko na + sie nie da przez te ograniczenia ruchu.Coś da się zrobić,czy tylko serwis pozostaje?
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 25
- Rejestracja: 23 sie 2016, 18:51
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Re: Problem po kolizji
Przestawienie głowicy to swoją drogą,chodzi głównie o ten błąd bo może da się go jakoś obejść,ostatnim razem nam się udało.Może ktoś coś pomoze?
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 lis 2017, 22:09
Re: Problem po kolizji
Witam, czy problem udalo sie rozwiazac? Jesli nie to pewnie w wyniku kolizji jest problem z referencja osi x i z. Jaka to jest dokladnie maszyna lub chociaz jakie dokladnie to sterowanie? Wazna informacja bedzie tez to czy tarcza glowicy narzedziowej ma wszystkie narzedzia na jednej srednicy czy na dwóch?
Na ta chwile wyglada na to ze wczesniej zmienialiscie parametr odpowiedzialny na końcówkę w kierunku na minus, a teraz alarmy sa od osi w kierunku dodatnim... Trzeba sprobowac ze zmiana krancowki dodatniej na 999999
Na ta chwile wyglada na to ze wczesniej zmienialiscie parametr odpowiedzialny na końcówkę w kierunku na minus, a teraz alarmy sa od osi w kierunku dodatnim... Trzeba sprobowac ze zmiana krancowki dodatniej na 999999
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 25
- Rejestracja: 23 sie 2016, 18:51
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Re: Problem po kolizji
Sorki,ze tak pozno odpisuje,problem udało się rozwiązać po odłączeniu przewodów z bezpieczników,a nastepnie wykonaniu tej procedury którą opisywałem.