[ Dodano: 2008-01-03, 20:31 ]
Napisalem 0,05 nie dlatego ze jest to jakas stala wartosc no tylko koledzy wyskoczyli z tymi mikronami

HUD pisze:czy takie właśnie łożysko tylko stosowane w motoryzacji będzie dobre
Nie ma specjalizowanych łożysk do śrub napedowych jak również motoryzacyjnych które nie nadają się do innych zastosowań. Nie mylcie powszechności użycia z klasą wykonania. Stosowanie przez innych takiego a nie innego rozwiązania dyktowane jest często wieloma innymi aspektami niż tylko dokładność wykonania. Dla obciążeń wzdłużnych dwa skośne kulkowe lub podwójne wzdłużne w parze ze zwykłym poprzecznym przy sensownych obrotachh są identyczne w dokładności pracy. Oba zespoły prowadzą element zależnie tylko od własnych błedów a te są identyczne w danej klasie wykonania.walter~ pisze:specjalizowane do srub napedowych
Kulkowe łożyska niezależnie od rodzaju mają delikatną budowę ale są najsztywniejsze w danej grupie wymiarowej i stąd najłatwiej uzyskać precyzję toczenia Są również najsłabsze, po prostu sztywny to kruchy.Alz pisze:
Aby wyeliminować luz potrzebny jest dość duży naciąg łożysk i przy małych masach trudno uzyskać płynność obrotu
Nie ma to żadnego znaczenia czy stosowane łożysko jest w motoryzacji czy w przemyśle spożywczym, ale trudno się odnieść nie wiedząc o jakie łożysko Ci chodzi. Tak jak już wcześniej wspomniałem najtańszą alternatywą specjalnego łożyska do śrub jest tandem łożysk skośnych kulkowych bo skośne rolkowe to ewentualnie do furmanki się nadają ale nie do łożyskowania precyzyjnego śruby.HUD pisze:Tylko że wszystkie firmy proponują właśnie łożyska kulkowe skośne dwurzędowe z pierscieniem dzielonym .
I pytanie jest takie, czy takie właśnie łożysko tylko stosowane w motoryzacji będzie dobre ?
Powyzszy post sumuje wszystko co istotne. Mysle ze lozyskowanie sruby jest wazniejsze od samej sruby i 600pln to raczej niewielka suma. Zreszta trudno powiedziec. Caly ten system brzmi dosyc wyjatkowo 450kg brama, 20mm skok, 600 obrotow- chcialbym zobaczyc motory ktore koledzy planuja uzyc.. Przyznam ze nie spotkalem sie jeszcze z tak duzym projektem.ALZ pisze:No wlasnie, przenosza duze obciazenia ale to nie idzie w parze z precyzja toczenia. Aby wyeliminowac luz potrzebny jest dosyc duzy naciag lozysk i przy malych masach trudno uzyskac plynnosc obrotu. Tandem lozysk skosnych ma ta przewage ze nie trzeba regulowac luzow i naciagu dla wykasowania luzu zachowujac jednoczesnie plynnosc obrotow.