Frezarko-wiertarka ZX7016 ''ZOSIA''

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

upanie
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 30
Posty: 1965
Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
Lokalizacja: Wyszków

#891

Post napisał: upanie » 14 sie 2017, 05:33

Próbne frezowanie robiłem w uchwycie wiertarskim, ale niezbyt równo to wychodziło. Nie wiem czy ze względu na brak usztywnienia, wykalibrowania, czy właśnie przez ten uchwyt wiertarski?
Uchwyt wiertarski służy do wiercenia a nie frezowania. Jego precyzja wykonania i sam sposób mocowania narzędzia są gorsze niż tego co zalinkowałeś.


czilałt...

Tagi:


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 111
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#892

Post napisał: strikexp » 14 sie 2017, 09:52

Jak się nie ma co się lubi... to dobry i uchwyt wiertarski.
Czyli taki uchwyt z tulejami zaciskowymi będzie odpowiedni czy używać jakiegoś innego uchwytu?


tomchlop
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 19
Posty: 184
Rejestracja: 22 wrz 2007, 00:58
Lokalizacja: Słupsk

#893

Post napisał: tomchlop » 14 sie 2017, 14:32

Witam
Potrzebujesz uchwyt na tulejki ER ze stożkiem 2. Są różne typy: ER16 - zakres tulejek tylko do fi 10. ER20, ER25 itp. Główne różnice to zakresy łapanych średnic. Myślę, że ER 20 z Twojego linku to na Zośkę w sam raz. Większych frezów palcowych i tak do niej nie założysz. Możesz zamiast zestawu kupić sam trzpień i 3,4 podstawowe tulejki.


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 111
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#894

Post napisał: strikexp » 14 sie 2017, 15:32

Wolę zestaw bo przeważnie taniej wychodzi, a 50-100zł to nie majątek.
Inna sprawa że większe tulejki są też droższe, ale za uniwersalność się płaci hehe

Bardziej mnie martwi to że mam frezy 12,5mm (chyba) a takich tulejek nie widzę. Pewnie najłatwiej będzie przetoczyć 12mm?
No i chyba muszę dokupić 3mm aby zamocować mini uchwyt wiertarski. Potrzebne mi coś takiego do wiercenia otworów fi 1mm w płytkach PCB. A falownik i liniały trzeba będzie dorobić, bo bez tego na Zośce będzie się pracować ciężko...

Awatar użytkownika

Pirat
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 10
Posty: 513
Rejestracja: 12 lut 2017, 14:28
Lokalizacja: Lódź

#895

Post napisał: Pirat » 14 sie 2017, 15:55

strikexp pisze:Bardziej mnie martwi to że mam frezy 12,5mm (chyba) a takich tulejek nie widzę. Pewnie najłatwiej będzie przetoczyć 12mm?
Nic nie trzeba toczyć tylko dokupić tulejkę ER 13mm która się ściśnie do 12,5mm.


Mallujemy
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 122
Rejestracja: 28 lut 2014, 07:42
Lokalizacja: Polska

Re: Głowica do Zośki

#896

Post napisał: Mallujemy » 14 sie 2017, 20:55

jamnik22 pisze:Ja z innej beczki chcę kupić głowiczkę do zośki na mk2 do płaskich frezowań może ktoś coś polecić dopiero zaczynam z tym przygodę więc chętnie poczytam podpowiedzi jaką i gdzie mogę kupić pozdrawiam
Pirat pisze: Możesz kupić np. taki trzpień http://allegro.pl/trzpien...6718553875.html i do tego głowicę http://allegro.pl/glowica...6840995073.html tylko pytanie czy na tej frezareczce da radę tym frezować, no chyba że zrobiłeś już stosowne modyfikacje.
Moje doświadczenia z tą głowiczką:
https://www.cnc.info.pl/topics66/frezow ... t86672.htm

A teraz proszę o pomoc.
Etap betonowania Zosi a raczej Zochy( +18kg) się zakończył.
Dzisiaj postanowiłem poskładać wszystko do kupy i jest problem.
Pojawiają się efekty świetlne i wysadza korki podczas próby włączenia.
Coś źle podłączyłem po tym jak usunąłem kable od żarówki i obydwu zabezpieczeń (-osłona przeszkadzała podczas frezowania a zabezpieczenie od pokrywy i tak nie działało -pasy klinowe i tak zmieniam po wcześniejszym wyłączeniu kabla z gniazdka)

Czerwony niebieski i zielono żółty(uziemienie) - kable lecące od silnika
niebieski brązowy i zielono żółty(uziemienie)- kable od wtyczki
Obrazek
Obrazek


Tu zdjęcie podłączenie samego silnika.
Wychodzą z niego 2 czarne kable. Czy ma znaczenie który z tych czarnych będzie podłączony z czerwonym/niebieskim?
Obrazek


tomchlop
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 19
Posty: 184
Rejestracja: 22 wrz 2007, 00:58
Lokalizacja: Słupsk

#897

Post napisał: tomchlop » 14 sie 2017, 21:13

Witam
Łączysz neutralny z fazą. Może zamień którąś z par miejscami. Sprawdź jeden z neutralnych po trochę Ci się przydymił. Kable lubią być potem kruche w takich miejscach.
Wg informacji z forum powinno być jak niżej ale nie widzę na Twoich zdjęciach oznaczeń pinów więc nie wiem, które się łączą.

Brązowy od wtyczki do pinu 23
Niebieski od wtyczki do pinu 13

Niebieski od silnika do pinu 14
Czerwony od silnika do pinu 24


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 111
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#898

Post napisał: strikexp » 14 sie 2017, 22:02

U mnie za krótka była plastikowa osłona z przodu korpusu. Jak dokręcałem przełącznik to kable z tyłu przebijały sie przez tą gównianą osłonkę i je*** korki.
Musiałem poodginać wtyki i założyć rurki termokurczliwe, dopiero po tych zabiegach zośka przestała dymić...


Mallujemy
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 122
Rejestracja: 28 lut 2014, 07:42
Lokalizacja: Polska

#899

Post napisał: Mallujemy » 15 sie 2017, 09:57

tomchlop pisze:Witam
Łączysz neutralny z fazą. Może zamień którąś z par miejscami. Sprawdź jeden z neutralnych po trochę Ci się przydymił. Kable lubią być potem kruche w takich miejscach.
Wg informacji z forum powinno być jak niżej ale nie widzę na Twoich zdjęciach oznaczeń pinów więc nie wiem, które się łączą.

Brązowy od wtyczki do pinu 23
Niebieski od wtyczki do pinu 13

Niebieski od silnika do pinu 14
Czerwony od silnika do pinu 24
na jednym ze zdjęć widać oznaczenie pinów tylko nie wiem czy zaczynam z dobrej strony to czytać;D
Obrazek

edit.
już chyba wiem co i jak.
Wynika że mam kable od zasilania odwrotnie włożone

edit.
Zmieniłem kolejność kabli tak jak napisał Kolega Tomchlop i tak jakby działa.
A dokładniej włącza się ale działa tylko jak przytrzymuje się przycisk start.

Awatar użytkownika

Yogi_
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 759
Rejestracja: 13 sty 2010, 08:07
Lokalizacja: Braniewo

#900

Post napisał: Yogi_ » 15 sie 2017, 15:34

Witam :-)
jest to włącznik elektromagnetyczny.
Piny 13 i 23 wejście tzn. kabel od zasilania.
Piny 14 i 24 wyjście tzn kable od silnika.
Pin A1 jest pinem sterującym (tu by się przydał ktoś kto ma "Zosię" i podał schemat połączeń oglądany oczami i miernikiem :-D ), podłącz go do pinu 24. teraz po naciśnięciu przycisku powinno być podtrzymanie.
Sprawdź dwie rzeczy, bo nie jestem pewien:
1. czy naciśnięcie wyłącznika wyłączy silnik (powinno, bo jest chyba mechaniczne),
2. czy wyciągnięcie wtyczki z gniazdka i włożenie jej ponownie (symulacja zaniku napięcia) nie załączy samoczynnie silnika.
Jeśli te dwa punkty będą działać to znaczy, że jest OK :-) .
Pozdrawiam
Krzysiek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”