Poczatek przygody z cnc.

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

Autor tematu
skullkid
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2

Poczatek przygody z cnc.

Post napisał: skullkid » 30 maja 2017, 13:29

Witam !
Choc jestem zupelnie zielony w obsludze i dzialaniu maszyn typu cnc poniewaz nie mialem nigdy mozliwosci sie z nimi zetchnac to kiedy patrze na ich mozliwosci odczuwam przyjemnosc i chec ksztalcenia sie w tym wlasnie profilu, a ze jestem osobom ktora poszukuje kierunku w ktorym bede mogl sie wyksztalcic zawodowo dlatego tez zdecydowalem sie na szkole policealna o profilu "technik mechanik o specjalności technolog programista obrabiarek CNC". Cala szkola trwa 2 lata a zaczynam ja we wrzesniu tego roku wiec jest dosyc sporo czasu zeby samemu w domu swoja wiedze powiekszyc stad tez pytanie od czego zaczac i na czym skupic sie na samym poczatku ? Dodam ze radze sobie z rysowaniem w programach typu cad.

Plan ktory sam sobie zalozylem na dobry poczatek to :
1. Zakup ksiazki "Obsługa i programowanie obrabiarek CNC" W.Habrat
2.Zakup amatorskiej maszyny cnc w celu prob, cwiczen i nauki. Myslalem tutaj o kupnie jakiejs drukarki 3d zeby efekt nauki byl widoczny i zachecajacy do dalszej pracy.

Cos jeszcze dorzucic do wyzej wymienionych pozycji, jakies kursy, inne ksiazki lub konkretne maszyny ktore najlepiej nadadza sie do nauki... jestem otwarty na wasze propozycje.

Kolejne pytanie tak troche z innej beczki czy sadzicie ze kierunek szkoly jest nadal przyszlosciowy, nie chcialbym miec problemy za 10 lat zeby znalezc prace ? Szukajac ofert pracy w kierunku tego zawodu znalazlem raptem 9 ofert w calej Bydgoszczy. Druga sprawa czy ktos moglby powiedziec cos wiecej na temat pensji w tym zawodzie mniej wiecej ?

Dziekuje serdecznie za kazdego posta, Pozdrawiam.

Tagi:

Majster70
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1

Post napisał: Majster70 » 30 maja 2017, 15:08