Czy Kolega ma na myśli LiniStepper?
Jest to ciekawostka. Układ pracuje w oparciu o programowane źródła prądowe, czyli działa w sposób ciągły (liniowo). Moc tracona w tranzystorach końcowych jest wprost proporcjonalna do napięcia zasilania i prądu silnika. W związku z tym wysokie napięcie zasilania jest nieosiągalne jak w układach impulsowych (chopper, PWM). Słyszałem opinie użytkowników zachwycających się bezszumową pracą sterownika, jak mogło by być inaczej przy liniowej pracy stopnia końcowego. Proszę zauważyć, że napięcie wyjściowe z przetworników DA filtrowane jest z użyciem pojemności 2,2uF, dla tego układ działa tak płynnie.
Układ nadaje się do małych silników. Uzyskanie prądów na poziomie 2A jest możliwe ale nieekonomiczne.
Sterownik A3986SLD
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 171
- Rejestracja: 01 lut 2006, 15:54
- Lokalizacja: Szczytno
Mam sterownik na tym układzie i działa mi pięknie z silnikami 2Nm od kolego Markkomp ale właśnie staram sie uruchomić je na silnikach 3Nm i tu napotkałem pewien problem, jak tylko podniosę prąd do około 2A sterownik pada ( pali się bezpiecznik ). Oba silniki mają taki sam prą 4.2A i podobne napięcie różnią się natomiast indukcyjnością mniejszy ma 2,2mH a większy 3,2mH więc pewnie tu leży przyczyna, nie znam sie na ty i zastanawiam się czy ustawienie gaszenia mogłoby tu pomóc, aktualnie ustawione mam na 7%. sterownik pada na postoju czyli bez impulsów step. Może ma ktoś jakiś pomysł jak to uruchomić, sporo wydałem na te silniki i na nowe stery chwilowo mnie nie stać.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 171
- Rejestracja: 01 lut 2006, 15:54
- Lokalizacja: Szczytno
silniki sprawdzałem i zarówno podłączenie jaki i one same są ok, ponaprawiałem sterowniki i jurto zabiorę na garaż miernik to zobaczę ile one naprawdę biorą prądu, może po prostu na tych nowych silnikach inny prąd idzie przy tych samych ustawieniach peerka, zabezpieczenie na tych sterownikach to odcinek cienkiej ścieżki na druki i myślę coby to zmostkować i dać zwykły topikowy bezpiecznik na przewodzie zasilającym, ostatecznie silniki pójdą do szafy do czasu aż uzbieram kasę na nowe stery ale byłoby szkoda bo wyglądają obiecująco. Nie wiem tylko czy multimetrem cyfrowym da się zmieźyc faktyczny prąd jaki pobiera silnik.