jak rozwizacz problem gubienia przez silniki kroków
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 cze 2007, 14:38
- Lokalizacja: Morąg
jak rozwizacz problem gubienia przez silniki kroków
witam wszystkich
mam taki problem z pracą silników problem polega na tym ze silniki gubia mi kroki podczas pracy dla wszystkich ktorzy by chcieli mi pomoc i mogli by wiedzieć jak temu zaradzić przedstawie najpierw dla jasności całe sterowanie:
sróby napedowe tr18x4
połaczrnia z silnikami za pomaca sprzegiel
1 silnik osi y 1,35nM 3A
2 silnik osi x 1,9 Nm 2,8A
zasilanie silnków osi x i y przez zasilacz 18V 12 A przez tr toroidalny
sterowanie pełnym krokiem
ustawienia w machu 100 obrotów na jednostke
predkośc 18 przyspieszenie 120
silnik osi z jest napedzany osobnym zasilaczem
przy tych ustawieniach silniki przy sterowaniu recznym pracuja dobrze nie staja nie zacinaja sie a predkośc siega do 1300 jednostek na min
podczas pracy feedrate ustawiam na 800 ,na 500 na 400 jednak zawsze cos zgubi.
I teraz juz nie wiem co jest czy silniki sa zaslabe czy napiecie czy cos w ustawieniach jest nie tak.
jesli miał by ktoś jakis pomysl na to jak by rozwiaczac ten problem ewentualnie gdzie może byc przyczyna to bardzo prosze o odpowiedz.Czy moze ustawic inne parametry dla silnika w machu,czy trzeba zastosowac jakies przełożenia,nie wiem ja jako poczatkujacy nie moge sobie z tym poradzic.
z gory dzieki i pozdrawiam
piotr
mam taki problem z pracą silników problem polega na tym ze silniki gubia mi kroki podczas pracy dla wszystkich ktorzy by chcieli mi pomoc i mogli by wiedzieć jak temu zaradzić przedstawie najpierw dla jasności całe sterowanie:
sróby napedowe tr18x4
połaczrnia z silnikami za pomaca sprzegiel
1 silnik osi y 1,35nM 3A
2 silnik osi x 1,9 Nm 2,8A
zasilanie silnków osi x i y przez zasilacz 18V 12 A przez tr toroidalny
sterowanie pełnym krokiem
ustawienia w machu 100 obrotów na jednostke
predkośc 18 przyspieszenie 120
silnik osi z jest napedzany osobnym zasilaczem
przy tych ustawieniach silniki przy sterowaniu recznym pracuja dobrze nie staja nie zacinaja sie a predkośc siega do 1300 jednostek na min
podczas pracy feedrate ustawiam na 800 ,na 500 na 400 jednak zawsze cos zgubi.
I teraz juz nie wiem co jest czy silniki sa zaslabe czy napiecie czy cos w ustawieniach jest nie tak.
jesli miał by ktoś jakis pomysl na to jak by rozwiaczac ten problem ewentualnie gdzie może byc przyczyna to bardzo prosze o odpowiedz.Czy moze ustawic inne parametry dla silnika w machu,czy trzeba zastosowac jakies przełożenia,nie wiem ja jako poczatkujacy nie moge sobie z tym poradzic.
z gory dzieki i pozdrawiam
piotr
piter.m
Tagi:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 cze 2007, 14:38
- Lokalizacja: Morąg
A jak ja mam sprawdzić jak po stronie wtórnej wychodza w koszulkach tylko dwa grube druty,czy to znaczy ze musze troche rozpróć trafo zeby sie dostac do uzwojeń bo przyznam sie ze nie miałem zbytnio doczynienia z toroidami,a czy na pewno te 6A wystarczy jak według obliczen z 70% poborem pradu wychodzi ze potrzeba go 8A,no i czy te podniesienie napiecia na silniki oby napewno pomoże,a jeszce jedno pytanko to lepiej sterowac silniki 1/2 kroku czy całym.
piter.m
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Nie niszcz trafa. Zawsze można testowo podłączyć drugi transformator i połączyć jego wtórne uzwojenia szeregowo z tym, który jest w zasilaczu. Ważne by suma napięć nie była wyższa od zakładanego, natomiast prądy powinny być zbliżone. Upewnij się czy kondensatory filtrujące mogą pracować przy wyższym, zakładanym napięciu.
Na forum znajdziesz dużo informacji o łączeniu transformatorów.
Zacznij od przeglądu konstrukcji napędów. Zdemontuj silnik danej osi a następnie w palcach pokręcaj śrubą, w celu sprawdzenia symetrii oporu obracania. Ważne by "przetestować" w ten sposób cały zakres ruchu. Sprawdź wszystkie pozostałe osie.
Przy Twoich sterownikach półkrok daje większy moment obrotowy ale uważaj, by nie przegrzać silników.
Na forum znajdziesz dużo informacji o łączeniu transformatorów.
Zacznij od przeglądu konstrukcji napędów. Zdemontuj silnik danej osi a następnie w palcach pokręcaj śrubą, w celu sprawdzenia symetrii oporu obracania. Ważne by "przetestować" w ten sposób cały zakres ruchu. Sprawdź wszystkie pozostałe osie.
Przy Twoich sterownikach półkrok daje większy moment obrotowy ale uważaj, by nie przegrzać silników.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 cze 2007, 14:38
- Lokalizacja: Morąg
tak tez wlasnie myslałem ze juz go nie przerobie,
naped osi sprawdzałem jak skaldałem cala maszyne w ten sposób ze napedzalem srube wkretarka akumulatorowa z ustawieniem sprzegla na najmniejszy opór i na całej długosci wszystko chodziło jednakowo.Czyli zostaje mi wymienic trafo wystarczy o napeciu 24V i pradzie 8,33A i mocy 200 W.Mam nadzieje ze to pmoze bo juz mysllem ze moze bede musiał robic przekładnie.
naped osi sprawdzałem jak skaldałem cala maszyne w ten sposób ze napedzalem srube wkretarka akumulatorowa z ustawieniem sprzegla na najmniejszy opór i na całej długosci wszystko chodziło jednakowo.Czyli zostaje mi wymienic trafo wystarczy o napeciu 24V i pradzie 8,33A i mocy 200 W.Mam nadzieje ze to pmoze bo juz mysllem ze moze bede musiał robic przekładnie.
piter.m