Frezarko-wiertarka HK25

Dyskusje dotyczące frezowania i frezarek konwencjonalnych.

bolo87
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 28 lis 2016, 17:33
Lokalizacja: Jawiszowice

#71

Post napisał: bolo87 » 30 lis 2016, 15:19

Powiem tak przekłądnie juz drugi raz zmieliłem :( A silnik też ugotowałem niebył moze strasznie gopracy ale zaczałey falowac oborty i po dł pracy oborty spadały o połowe i wymienili silnik i w tedy dorobiłem wentylator, I teraz własnie mysle na wymiana przekładni na nowa albo pasowa



Tagi:

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 35
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#72

Post napisał: ALZ » 30 lis 2016, 15:30

Musisz nieźle szaleć. Niestety, do dłuższej i grubszej roboty to najlepsze są mimo wszystko przekładnie mechaniczne. Wynalazki z silnikami Dc i nawet indukcyjne + falownik bez porządnego chłodzenia to nieporozumienie.


bolo87
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 28 lis 2016, 17:33
Lokalizacja: Jawiszowice

#73

Post napisał: bolo87 » 30 lis 2016, 18:23

RAz mi zabokowało podczas frezowania a raz wierciłem w nierdzewce fi 10 i tez tylko zgrzytło
a niewiem czy sie opłaca przerabiać bo silnik falownik przekładnia to juz koło 800 1000 zl wiec raczej niewarto


Autor tematu
Avalyah
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 49
Posty: 2437
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#74

Post napisał: Avalyah » 06 gru 2016, 13:06

Dobra, z wrzecionem przygód ciąg dalszy.

Do nakrętek rzeczywiście wytoczyłem sobie tuleje i z tym nie powinienem już mieć problemu, ale oczywiście wszystko się okaże, jak będę składał wrzeciono z powrotem :mrgreen: .

Na nowo zakupionej prasce udało mi się wyjąć wrzeciono z łożyskowania (czemu towarzyszył głośny trzask, który trochę mnie przestraszył, ale nie widzę żadnych uszkodzeń, a trzask zgaduję z tego, że łożysko puściło). Potem gumowym młoteczkiem wypukałem do końca to łożysko górne.

Także teraz zabiorę się za wyczyszczenie tego i potem złożenie z powrotem.

Jak sprawdzić, co jest przyczyną tego, że wrzeciono chodziło ciężej, niż powinno? Kolega wspominał tutaj, że być może pierścień wewnętrzny jest spasowany zbyt ciasno (a wtedy nie można regulować nakrętką), jak to sprawdzić? Czy po prostu wymyć wszystko, nałożyć nowy smar i skręcić z powrotem, tylko tym razem dociskać do momentu, aż wrzeciono zacznie ciężej chodzić?

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 35
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#75

Post napisał: ALZ » 06 gru 2016, 13:13

Ten trzask przy wypychaniu to właśnie wskazówka że pasowanie wewnętrznego pierścienia łożyska górnego jest za ciasne. Pasowanie powinno być na lekki wcisk by można było regulować ten naciąg bo nie ma tam pierścieni dystansowych i trzeba to robić na piechotę.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 19
Posty: 11924
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#76

Post napisał: RomanJ4 » 06 gru 2016, 13:13

Avalyah pisze:czemu towarzyszył głośny trzask, który trochę mnie przestraszył, ale nie widzę żadnych uszkodzeń, a trzask zgaduję z tego, że łożysko puściło
Obejrzyj dla pewności jeszcze dokładnie pod jaką lupą, bo nieraz pęknięcie bieżni trudno gołym okiem dostrzec, a potem zmieli Ci kulki....
Czy po prostu wymyć wszystko, nałożyć nowy smar i skręcić z powrotem, tylko tym razem dociskać do momentu, aż wrzeciono zacznie ciężej chodzić?
Jak złożysz i będzie lekko ręką chodzić, to potem "w pracy" samo nie "stężeje", nawet po rozgrzaniu...
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 35
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#77

Post napisał: ALZ » 06 gru 2016, 13:19

E..tam. Prawdopodobnie to zbyt wiotka prasa i one tak mają, ugina się a potem...dup :mrgreen:


Autor tematu
Avalyah
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 49
Posty: 2437
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#78

Post napisał: Avalyah » 06 gru 2016, 14:52

Jak umyję to przyjrzę się dokładnie jeszcze, czy nic nie pękło.
ALZ pisze:E..tam. Prawdopodobnie to zbyt wiotka prasa i one tak mają, ugina się a potem...dup :mrgreen:
Bardzo możliwe. W każdym razie tak "na wyczucie" (pierwszy raz prasy używałem), to nie musiałem dużo siły w to włożyć (mam taką z ręczną wajchą 12t prasę, chyba model dość typowy, waży ok. 50 kg).

Tak, czy inaczej, co w takim wypadku zrobić, jeżeli to pasowanie jest za ciasne? Domyślnie chciałem to łożysko ponownie założyć dociskając nakrętką, ale nie chce też gwintu zerwać, bo on jest na wielowypuście, więc aż tak dużo go tam nie ma. Jakby opór za duży stawiało to mógłbym też prasą je wcisnąć, ale wtedy rzeczywiście regulacja żadna. Przejechać łożysko jakoś delikatnie papierem ściernym, czy coś? Raczej wrzeciona na nutoola nie założę, bo to by się na 100% źle skończyło :razz:

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 35
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#79

Post napisał: ALZ » 06 gru 2016, 14:54

Łożyska są normalizowane, a więc wałek trzeba lekko spasować.


Autor tematu
Avalyah
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 49
Posty: 2437
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#80

Post napisał: Avalyah » 06 gru 2016, 15:06

ALZ pisze:Łożyska są normalizowane, a więc wałek trzeba lekko spasować.
Czyli jego papierem ściernym potraktować? :mrgreen:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezowanie / Frezarki Konwencjonalne”