Precyzja montażu

Dyskusje na temat przesuwu liniowego stosowanego w maszynach

Autor tematu
xoorbes
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Kontakt:

Precyzja montażu

Post napisał: xoorbes » 14 paź 2007, 12:10

Witam.

Chciałem zapytać jak w dostępny dla amatora sposób uzyskać zamontowanie wałków prowadzących tak, aby nie było naprężeń i sił skręcających działających na łożyska liniowe podczas pracy. Oczywiście chodzi mi o problemy związane z nierównoległością wałków, a nie z siłami pochodzącymi ze skrawania. Zaznaczam, że jestem nowicjuszem w temacie i nie mam wiedzy teoretycznej w tej dziedzinie. Z tego forum dowiedziałem się o takich problemach jakie mogą występować: trzaski, opory na prowadnicach i szybkie zużycie łożysk/wałków. Ale nigdzie nie znalazłem informacji jak w prosty sposób precyzyjnie zamocować wałki względem stołu.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady!

Tagi:

olo_3
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4

Post napisał: olo_3 » 14 paź 2007, 15:04

zależy kto co uważa za precyzje,
dla mnie zaczyna się ona po trzecim zerze po przecinku, i twierdze ze w warunkach domowych nie zrobisz tego.

jeżeli wystarczy Ci efektywna dokładność na poziomie 0.02-0.05 mm to wystarczy zwykły czujnik zegarowy, i kątownik traserski. (oczywiście optymalnie jest zegar mikronowy i kątownik kamienny szlifowany o 0)

niestety albo musisz mieć przygotowane powierzchnie pod mocowania swoich prowadnic wykonanych co najmniej dokładne, lub założyć ze nie jesteś w stanie dorobić takich mocowań i zrobić od razu jakąś regulacje która umożliwi ustawienie co najmniej 1 prowadnicy (do tej pierwszej), bobrze by było aby kolega pokazał, jakieś fotki łatwiej doradzić.

reasumując wymagany: czujnik, statyw, kątownik - to jest takie minimum
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.

qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)

Post napisał: qqaz » 14 paź 2007, 16:07