#30
Post
napisał: Grzegorz53 » 22 paź 2016, 23:31
Witam
Tak jak pisał Frantz, takie łożysko nie potrzebuje strumienia i ciśnienia oleju, wystarczy, że elementy łożyska są pokryte olejem stale uzupełnianym kroplami. Dla porównania łożyska w kołach samochodowych są smarowane smarem raz na wiele tysięcy kilometrów i są obciążone sporo więcej, grzeją się ale to wytrzymują.
W pierwszej kolejności sprawdziłbym pozostałe punkty rozdziału oleju, być może któreś kanały są zatkane i nadmierna ilość oleju wydostaje się akurat w miejscu gdzie to widać. Gdyby było inaczej i nadmiar oleju wydostawał się do wrzeciennika, wtedy nikt by na to nie zwrócił uwagi, do czasu ujawnienia się zużycia w miejscu zupełnie suchym, gdzie olej nie dochodzi.
Rozbiórka wrzeciona to ostateczność, jeżeli będzie uzasadniona.