Programowanie frezarek CNC w Rhino 3D

Rhino 3D

Autor tematu
szadol99
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Programowanie frezarek CNC w Rhino 3D

#1

Post napisał: szadol99 » 11 wrz 2016, 23:36

Witam, chciałbym się nauczyć rysować i programować frezarkę CNC. Czy są jakieś kursy ,żeby nauczono mnie rysować w tym programie ? Obecnie pracuję jako operator frezarki 3 osiowej i znam dobrze programowanie shopmill.



Tagi:


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

#2

Post napisał: kubus838 » 12 wrz 2016, 10:10

Witam

Jak rozumiem chodzi o kurs programowania/posługiwania się programem Rhinoceros. Ja chciałem skończyć taki kurs ale nie dałem rady. Koleś, lektor takie głupoty mówił, że nawet osoba która zaczyna się uczyć tego programu była w stanie zauważyć takie błędy. Ja po dwóch dniach odpuściłem. Dlatego moja rada jest taka: najpierw ucz się sam od podstaw, potam idź na kurs aby tylko otrzymać papierek o skończonym kursie. Nauke zacznij sam a wszelkie porady możesz dodstać na stronie:

http://forum.rhino3d.pl

Tam otrzymasz wszelkie instrukcje i porady na temat cad i cam. Wszystko po kolei do rysowania poprzez modelowanie, siatki, wymiarowanie do ustawiania rodzajów obróbki. Ale jest pewien haczyk. Najpierw musisz znać podstawy obróbki skrawaniem, więc w trakcie nauki napewno przydadzą się zajecia praktyczne.

Jeżeli już pracujesz jako oprator frezarki to aby ją programować za pomocą programu Rhinocam musisz wiedzieć jaki postproceros posiada Twój program sterujący obrabiarką. Rhinocam w swojej bibliotece posiada 150 postprocesorów.