Prośba o poradę

ArtCAM, ArtCAM Express, ArtCAM Insignia, ArtCAM Pro
Awatar użytkownika

Autor tematu
senio
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1459
Rejestracja: 25 maja 2006, 14:39
Lokalizacja: koło.wlkp

#21

Post napisał: senio » 15 sie 2016, 20:53

Dzięki wielkie za pomoc. Jest jeden mały problem. Ten łuk

Obrazek

Jego trzeba zrobić bez uskoku od głównej części i nie schodzi do zera na końcu tylko ma grubość 4,5mm. Pozostałe wymiary są przy rysunku jaki narysowałem. Nie wyszło mi ostre zdjęcie ale widać o co chodzi

Obrazek

Tak że ten łuk przechodzi z okładziny na łuk cały bez uskoków i na końcu ma 4,5mm pionowo na dół. I tak tego nie da się wyrysować pod idealne frezowanie bo trzeba by jakiś skan 3D zrobić. Ale można doszlifować drobiazgi i to już nie będzie problem.

Na prawej można zaznaczyć wektory a na lewej nie można albo nie potrafię. A chyba do obróbki to trzeba zaznaczyć. Nie znam się na 3D zupełnie więc nie bijcie a wytłumaczcie.

Powiedzcie jeszcze jaką operacją mam zaprogramować trajektorię z 3D.



Tagi:


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 8
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

#22

Post napisał: lajosz » 15 sie 2016, 21:50

Dolce pisze:Jeśli się nie mylę to plik zapisany jako 16 bitowy obraz tiff zawiera jakieś dodatkowe informacje oprócz "czystej" bitmapy, coś na wzór pliku rfl.
To nie do końca tak.
Otóż TIF, to format bitmapy jak każdy inny, ale ma możliwość zapisu różnej informacji o kolorze, więc jeśli zapiszemy plik do postaci 8-bitowej, to otrzymamy 256 odcieni (lub kolorów), a jak w 16-bitowej skali, to tych odcieni będzie już 65000.
Inaczej pisząc, jeśli narysujesz sobie np. kwadrat i podzielisz go na 8 kolorów/odcieni w postaci pasków, to każdy pasek będzie reprezentował inną wysokość przy założeniu, że będzie przyszłym reliefem, więc niejako zobaczymy te "schodki" na reliefie, czyli rzeczone "prążki" o których wspominałeś.