obróbka wałka od silnika krokowego

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
marek_W
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 03 cze 2007, 16:57
Lokalizacja: Łódź

obróbka wałka od silnika krokowego

#1

Post napisał: marek_W » 26 wrz 2007, 18:19

yo,
posiadam silnik krokowy ktory sluzy jako napred do pewnego woziku ktory ma sluzyc jako wciagarka. 15kg ma zostac wciagniete po rowni pochylej i generalnie mam pytanie odnosnie przniesienie momentu z walka na kolo. tzn ktos mi powiedzial ze nie mozna obrabiac walka od krokowego bo poprzez uderzenie lub drgania mozna caly silnik zalatwic (rozmagenowanie ukladu czy cos, nie powtorze bom nie elektryk). czy aby to prawda ze to jest tak delikatne?

pozdro
marek_W



Tagi:


paulg
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 790
Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

#2

Post napisał: paulg » 26 wrz 2007, 18:45

Witam.
Słyszałem o różnych "mitach" ale największym niebezpieczeństwem jest skrzywienie osi silnika , zniszczenie łożysk przy nieumiejętnym rozbieraniu , zły montaż - co może powodować obcieranie wirnika.
Silniki krokowe nie są tak delikatne - ale młotkiem traktować ich też nie polecam :mrgreen:
Pozdrawiam
"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein


andula
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 153
Rejestracja: 23 cze 2004, 22:41
Lokalizacja: Chruszczobród
Kontakt:

#3

Post napisał: andula » 26 wrz 2007, 23:16

to niesą mity, sam po rozebraniu s.krokowego zauważyłem wyraźny spadek momentu, nawet zaczoł się obracać w palcach z mniejszym oporem niż wcześniej


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#4

Post napisał: Leoo » 27 wrz 2007, 00:05

andula pisze:to niesą mity, sam po rozebraniu s.krokowego zauważyłem wyraźny spadek momentu...
Kolega miał silnik z magnesami Alnico. Muszą one stale przebywać w zamkniętym magnetowodzie. Wirnik należy wysuwać ze stojana jednocześnie nasuwając nań tuleję z blachy stalowej lub nawijając stopniowo drut żelazny. Podczas składania trzeba "przepchnąć" wirnik bezpośrednio z ochronnej obejmy do stojana.


Jarosław B
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 204
Rejestracja: 08 sie 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków

#5

Post napisał: Jarosław B » 27 wrz 2007, 08:35

Witam.Silnik krokowy jest NIEROZBIERALNY .Jakaklowiek ingerencja w niego powoduje utratę mocy co najmniej o 20 procen , gdyż elementem końcowym na taśmie produkcyjnej jest tzw magnesowanie silnika i proszę sobie wybić z głowy że rozebrany silnik będzie miał taki sam moment obrotowy .Pozdrawiam


Autor tematu
marek_W
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 03 cze 2007, 16:57
Lokalizacja: Łódź

#6

Post napisał: marek_W » 27 wrz 2007, 14:57

Osobiscie nei zamierzam go rozkrecac, bron Boze. jedyne co sie zabieram do przewiercenia go a poniewaz slyszalem te glosy na temat nietykalnosci walka wolalem sie upewnic.

pozdro
marek_W


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#7

Post napisał: diodas1 » 28 wrz 2007, 14:40

Masz rację że nie chcesz rozbierać silnika. Trudno też Ci będzie wiercić w twardej stali z której wykonana jest oś. Czy nie wystarczyło by Ci takie obrobienie osi jak na rysunku?

Obrazek

To nie jest oczywiście silnik krokowy :???:
Takie zeszlifowanie osi łatwo uzyskać nawet "na kolanie" posługując się małą szlifiereczką typu Dremel, bez rozbierania, uderzania i innych niebezpiecznych dla silnika operacji.


Autor tematu
marek_W
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 03 cze 2007, 16:57
Lokalizacja: Łódź

#8

Post napisał: marek_W » 01 paź 2007, 18:46

dremelek mam ale obejdzie sie juz i bez tego. walek przewiercony, silnik dziala :) dzieki za rady :]
pozdro
marek_W

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”