Witam,
Piszę do was z prośbą o radę, posiadam Speedy'ego 300 w którym wymieniam już 3 silnik od osi Y w ciągu 2 miesięcy. Pomimo zabezpieczenia bezpiecznikiem i tak silnik umiera. Namiętnie także wyskakuje na laserze błąd 147, potrafi się on w czasie pracy zawiesić i pipczeć, trzeba go włączyć i wyłączyć. Co może być przyczyną takiego stanu? Czy temperatura w pomieszczeniu może mieć znaczenie ? Mierzyłem prąd w gniazdkach bo obawiam się że w hali są przepięcia, narazie żadnego nie zarejestrowałem, martwi mnie prąd bo w gniazdkach miernik pokazuje w okolicach 220 V.
Speedy 300, spalone silniki oś Y
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 309
- Rejestracja: 31 gru 2010, 14:34
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Sprawdź stan pasków i łożysk może się zatarły i silnik pracuje ciężej i się grzeje. Kod błędu wskazuje na błąd enkodera Y być może w tym też jest problem. Czy na standbayu możesz swobodnie przemieszczać oś Y, coś chrobocze, ociera?
.:: LASER CO2 TROTEC SPEEDY 300 ::.
.:: LASER CO2 TROTEC SPEEDY 100 R ::.
.:: FREZARKA INFOTEC 330G ::.
----------------------------------------------
ZAPRASZAM NA BLOGA
http://lasertrotec.blogspot.com
.:: LASER CO2 TROTEC SPEEDY 100 R ::.
.:: FREZARKA INFOTEC 330G ::.
----------------------------------------------
ZAPRASZAM NA BLOGA
http://lasertrotec.blogspot.com
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 cze 2010, 12:22
- Lokalizacja: czasem Polska
Zdecydowanie będzie to problem mechaniczny, nadmierny opór lub coś podobnego.
Dla bezpieczeństwa dokleiłbym do silnika czujnik temperatury z automatycznym alarmem.
Wyjdzie taniej niż kolejny silnik.
Zawsze później można z tego zrezygnować.
Dla bezpieczeństwa dokleiłbym do silnika czujnik temperatury z automatycznym alarmem.
Wyjdzie taniej niż kolejny silnik.
Zawsze później można z tego zrezygnować.
"Kiedy niesprawiedliwość staje się prawem, opór staje się obowiązkiem".
Thomas Jefferson.
Thomas Jefferson.