Dokładność cięcia

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

Autor tematu
2jacks
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 12

Post napisał: 2jacks » 29 mar 2016, 22:30

Nie znam się, ale chyba musisz się mylić masakara

Jeśli wspólna krawędz jest prostą to ok..te elementy zawsze będą idealnie do siebie pasować. Rysując ten swój plik nie pomyślałem o tym i wprowadza w błąd. Nawet jeśli to wytniemy 10cm grubym nożem to zawsze będzie można zmienić plik i to uwzględnić a elementy będą pasować.

Ale jednak w przypadku wzorów nieregularnych tak już nie będzie. Jeśli tniesz po łuku to ubytek związany z grubością wiązki, frezu, noża sprawi że elementy nie będą przystawać. Będzie przerwa.... i ona będzie miarą nieprzystawalności:).

Ale teoretycznie można to przynajmniej zmniejszyć. Jeśli się wytnie elementy z osobna. No jeśli mam
kwadraty

Mamy takie kwadraty. Wycinamy tej wewnętrzny. Wiadomo że miarą niedopasowania jest szerokość wiązki. To jest jasne. Niech będzie że to 0,2

Czy da się wyciąć dziurę w tym większym o wymiarach 200mmx100mm? A potem wyciąć następny o wymiarach 200x100 i wsadzić ten mniejszy kwadrat w ten większy? Czy wtedy dopasowanie będzie lepsze niż 0.2mm?

Jest zupełnie jasne że w przypadku frezarki tak będzie. Jeśli zastosujemy drugą metodę to można elementy dopasować bardzo dokładnie. Dokładniej niż stosując pierwszą. Czy w przypadku lasera tez tak będzie?...A może to zalezy od skali? przy wymiarach rzędu 40 cmx50 cm nie...ale przy skali 4cm x 5 cm już tak?

Tagi:

koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4

Post napisał: koala.g » 29 mar 2016, 22:43

Jest pewien ubytek materiału wiec będą przepadać przez siebie.

Tu wszystko zależy od doświadczenia projektującego i tego co chce osiągnąć.

Np jeśli chcemy uzyskać dokładne połączenia palcowe.

To można wykonać dwa elementy i w każdym kompensować ubytek materiału.
Żeby ściśle do siebie przylegały...