Układ działa tak:
- gdy na A, B i PWM jest L wtedy przewodzą oba 3205 ( hamują )
Jeżeli nie chcesz hamulca wystarczy na PWM dać H. Chcesz hamulec regulowany, na we PWM zamiast stałego H trzeba dawać impulsy PWM.
Ujmę to inaczej:
silnik stoi zahamowany - L na wszystkich we.
silnik stoi bez hamulca - L na A i B, na PWM H
Start silnika:
- najpierw trzeba go odhamować tj. podać na H na PWM
- np. na A podać H. Lewy koniec silnika zostanie podłączony do +Uz a dioda w drenie BS170 zablokuje lewego 3205
- na we. PWM podawać impulsy. Silnik będzie się kręcił w lewo. Kluczowany będzie tylko prawy 3205.
- jeżeli na PWM podamy L to silnik będzie się kręcił na full.
Kręcenie w drugą stronę jest lustrzane.
Kluczowane są tylko mocniejsze 3205. Słabsze 4905 są włączone na stałe, robią za kawałek drutu i nie są "podgrzewane" zboczami.
Hamować można też 4905 dając H na A i B. Ale radzę hamować dolnymi 3205.
Z drenów 3205 do bramek stosownych 170 idą diody. One zapobiegają ew. nieporządanemu włączeniu 4905 znajdującego się "nad" przewodzącym w danym momencie 3205. To wyklucza możliwość destrukcyjnego zwarcia Uz od zakłóceń czy błędnego posterowania.
Xweldog autor na elektroda
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1372405.html
