Witam, będę wzmacniał ramę przy fordzie transicie ponieważ 2 cm od dołu jest cała przerdzewiała i przy kabinie jest pęknięcie koło 1,5cm . Planuje wyciąć to co rude i nałożyć na ramę po długości 2 kątowniki 2mm które stworzą ceownik, chciałem to połączyć do ramy przez spawy otworowe jak na rysunku.
Pytanie czy nie za gęsto/rzadko otwory? Co o tym myślicie?
[/list]
Z jakiej stali najlepiej wygiąć takie kątowniki DC01 będzie ok?
Wewnatrz ramy jest lekki nalot rudej spryskać to brunoxem lub innym preaparatem do wytrawiania rdzy czy dać sobie spokój?
zardzewiała rama transit spawanie
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 601
- Rejestracja: 16 wrz 2010, 11:58
- Lokalizacja: świete miasto
Takie tam
Rozumiem, że chcesz stosować spawy punktowe na skorodowany/osłabiony materiał: i mają one przenosić obciążenia?
Nadmiar spawów/otowrów nie sprzyja odporności na pekanie.
Rozumiem, ze w części rozciąganej/od spodu chcesz dać spaw?
Tam chyba działają obciążenia zmienne? Na całą ramę?
Nie możesz wygiąć ceownika z jednego kawałka blachy? Jak już, pozbywasz się spawu w części rozciąganej.
Nie przesztywnisz zanadto tą nakładką ramy?
Rama może się pogniewać na cię w miejscu kończenia się nakładki...
Nie lepiej wyciąć to i wstawić protezę? A jak ciąć to już niech Twój Spawalnik wypowie się.
Nie wiem, czy można stosować stal DC01, coś nie potrafię najść udarności tej stali. Jak dla mnie to raczej coś co ma gwarantowaną udarność w -20 st. C min. (dla pewności w -30 st. C).
Każda ochrona przed korozją pomaga, prawie żadna nie szkodzi.
pozdro
Nadmiar spawów/otowrów nie sprzyja odporności na pekanie.
Rozumiem, ze w części rozciąganej/od spodu chcesz dać spaw?
Tam chyba działają obciążenia zmienne? Na całą ramę?
Nie możesz wygiąć ceownika z jednego kawałka blachy? Jak już, pozbywasz się spawu w części rozciąganej.
Nie przesztywnisz zanadto tą nakładką ramy?
Rama może się pogniewać na cię w miejscu kończenia się nakładki...
Nie lepiej wyciąć to i wstawić protezę? A jak ciąć to już niech Twój Spawalnik wypowie się.
Nie wiem, czy można stosować stal DC01, coś nie potrafię najść udarności tej stali. Jak dla mnie to raczej coś co ma gwarantowaną udarność w -20 st. C min. (dla pewności w -30 st. C).
Każda ochrona przed korozją pomaga, prawie żadna nie szkodzi.
pozdro
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 25
- Rejestracja: 17 lis 2011, 00:03
- Lokalizacja: Uzdrowisko
Re: Takie tam
Nie boczne ścianki starej ramy są zdrowe przegnity jest tak jak pisałem dół ramki.melonmelon pisze:Rozumiem, że chcesz stosować spawy punktowe na skorodowany/osłabiony materiał: i mają one przenosić obciążenia?
Nadmiar spawów/otowrów nie sprzyja odporności na pekanie.
Rozumiem, ze w części rozciąganej/od spodu chcesz dać spaw?
Tak muszę jakoś połączyć te dwa kątowniki, oryginalnie w ceowniku od dołu jest zgrzany dodatkowy mniejszy ceownik i wytrzymywało to ugięcia , z ceownikiem o takich wymiarach jest problem z wygięciem a i tak musiałbym wspawać mu do środka drugi więc myślę że na jedno wychodzi..melonmelon pisze:Rozumiem, ze w części rozciąganej/od spodu chcesz dać spaw?
nakładkę zamierzam puscic przez całość dolnej ramki z obu stronNie przesztywnisz zanadto tą nakładką ramy?
Rama może się pogniewać na cię w miejscu kończenia się nakładki...