Mazak QT 8

Dyskusje na temat systemu Mazak, Mitsubishi i Mazatrol


Autor tematu
kris76
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 54
Rejestracja: 27 kwie 2009, 18:54
Lokalizacja: Gdańsk

Mazak QT 8

#1

Post napisał: kris76 » 03 lut 2016, 09:27

Witam

Mam problem z maszyną wyskakuje alarm 128 not aus, guzik awaryjnego wyłączania jest odblokowany
Maszyna się włącza ale nie wskakują napędy
w szafie pokazuje F1 56 F2 56
Czy miał ktoś taki problem ?
Proszę o pomoc



Tagi:


Orzel666
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 259
Rejestracja: 31 gru 2006, 12:14
Lokalizacja: Kielce/Kraków

#2

Post napisał: Orzel666 » 04 lut 2016, 09:05

Jaki rok maszyny?
Masz schematy?
Moze przekaznik ktorys padl wtedy tak moze sie zrobic.


Autor tematu
kris76
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 54
Rejestracja: 27 kwie 2009, 18:54
Lokalizacja: Gdańsk

#3

Post napisał: kris76 » 04 lut 2016, 09:08

sprawa wygląda tak że po kilku lub kilkunastu razach wyłączenia i włączenia maszyna wystartuje
rok 1989 schematy mam


Orzel666
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 259
Rejestracja: 31 gru 2006, 12:14
Lokalizacja: Kielce/Kraków

#4

Post napisał: Orzel666 » 05 lut 2016, 17:48

A probowales trzymac reset podczes odpalania sterowania ?
Czasem pomaga.
Przekazniki jak sa wychustane to nie zawsze zaskakuja ochoczo i wtedy z resetem jeszcze idzie odpalic.
Zajrzyj w szafie sterowniczej do duzych przekaznikow. Hydraulika, smarowanie, chlodziwo.
Sprawdz czy zalaczaja prawidlowo i czy styki pomocnicze zalaczaja i rozlaczaja.
Sprawdz termiki. Mozesz je wypiac zupelnie, tylko jakbys pomijal pamietaj ze maja styki pomocnicze.
Trzeba rozpracowac czy zmostkowac czy rozdzielic.
Wymienilem tego kupe w maszynach w zblizonym wieku z takimi objawami. Zwykle dziala.
Jak jeden padl wymien wszystkie.
Jak masz duza baterie malych przekaznikow to one oddzielaja obwody czujnikow od obwodow I/O sterowania. W schematach zwykle sa dosc dobrze opisane ktory co robi, trzeba za koleja jechac - czy ma napiecie na cewce, jezeli tak to czy przelacza.
Jezeli nie to czy powinie miec.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mazak, Mitsubishi, Mazatrol”