Zakup poziomego centrum tokarkiego

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
dan-cnc
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 12
Posty: 20
Rejestracja: 25 sty 2007, 10:41
Lokalizacja: Nakło

#11

Post napisał: dan-cnc » 30 gru 2015, 11:44

Wcześniej korzystałem z podwykonawców i oczywiście elementy były szlifowane.
W związku z tym że nie mam doświadczenia z tego typu obróbką biorę pod uwagę inne operacje technologiczne dla uzyskania wymaganego wymiaru/tolerancji.

Elementy są krótkie i nie przekraczają dł. max. 100 mm. Przy max średnicy 30 mm.
Z reguły jest to stosunek średnicy do długości 1 do 1 max 1 do 3

Przeglądałem wczoraj jeszcze kilka maszyn zastanawiam się czy nie zejść z wielkością toczenia średnica 200 mm. + długość 400/ 500 mm.
Poniżej przeglądane tokarki.

Nakamura Tome SC 150

TAKISAWA TCY-160 YS L5

Mazak QUICK TURN NEXUS 100-II MSY

DMG MORI NLX 1500

W dalszym ciągu nie wykluczam dodatkowej osi Y, chyba że sztywność zaważy o dokładności.

Ps.
Co do dokładności to jak dobrze pójdzie to pod koniec lutego 2016 będę miał maszynę której dokładności są na poziomie 0,0001

I w takim przypadku bez specjalnego pomieszczenia do obróbki się nie obejdzie.



Tagi:


CFA
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1675
Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
Lokalizacja: Wrocław

#12

Post napisał: CFA » 30 gru 2015, 11:55

dan-cnc pisze:Co do dokładności to jak dobrze pójdzie to pod koniec lutego 2016 będę miał maszynę której dokładności są na poziomie 0,0001
Chyba mylisz pojęcia dokładności maszyny (ustawianie i pozycjonowanie) z dokładnością wykonania. Napisz czym chcesz to mierzyć, bo raczej nie rozmawiamy o tym samym :-)


Autor tematu
dan-cnc
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 12
Posty: 20
Rejestracja: 25 sty 2007, 10:41
Lokalizacja: Nakło

#13