To mój pierwszy post na forum, ale kiedyś trzeba zacząć

Mam pytanie: na forum elektroda.pl przeczytałem wzmiankę o tym że można przerobić alternator samochodowy na silnik krokowy o dużym momencie obrotowym. Czy znajdę gdzieś w internecie informacje na ten temat? Może ktoś juz się w to bawił?
Zdaję sobie sprawę z wad takiego silnika - małej ilości kroków, dużej prądożerności, dużej masy wirnika czyli małej prędkości maksymalnej.
Jednak potrzebny mi jest "mocny" silnik o niewyszukanych parametrach...
Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
pozdrawiam!
moro102
[ Dodano: 2005-06-14, 13:26 ]
Dodam jeszcze że próbowałem już takiej przeróbki. Zastosowałem alternator od Skody 105. Usunąłem diody, wyprowadziłem na zewnątrz wszystkie 3 fazy uzwojenia stojana. Uzwojenia połączone w gwiazdę, wspólny punkt połączyłem z masą. Na uzwojenie wzbudzenia podawałem +12 V. A na każdą z faz podłaczałem kolejno zasilanie.
Efekty: Ogromny pobór pradu - cewka stojana ma ok. 0,3 Ohm więc łatwo obliczyc prąd...
Silnik nie pracował jak krokowy, raczej jak hamulec elektromechniczny.
Pewnie gdzieś popełniłem błąd...
Ale gdzie?