Koła pasowe - pas płaski
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 1236
- Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Są paski typu 075, =1 mm o ile pamiętam. Ale to do Albeco się muszę przespacerować.
Chodzi Ci o rowki na obwodzie? Bo widzisz, moja wiedza w niektórych dziedzinach jest naprawdę znikoma, a wzorowałem się na katalogu wrzecion ( Kraśnik ), gdzie koła fortunek mają takie rowki. Pomyślałem, że nie zaszkodzą
To koło było już baryłką gładką, z rowkami, teraz płaskie bez rowków. Zaraz materiału zabraknie i będę musiał robić nowe a niezbyt mi się to uśmiecha.
Testowo na gumowym pasie ( jakiś wielorowkowy na lewo założony ) lata i samo się stabilizuje. Szmata też lata, ale bez napinacza i bocznych ograniczników spada przy starcie, jak nie spadnie - śmiga. Ino tańczy na boki.
Bez gumki chyba się nie obejdzie.
Chodzi Ci o rowki na obwodzie? Bo widzisz, moja wiedza w niektórych dziedzinach jest naprawdę znikoma, a wzorowałem się na katalogu wrzecion ( Kraśnik ), gdzie koła fortunek mają takie rowki. Pomyślałem, że nie zaszkodzą
To koło było już baryłką gładką, z rowkami, teraz płaskie bez rowków. Zaraz materiału zabraknie i będę musiał robić nowe a niezbyt mi się to uśmiecha.
Testowo na gumowym pasie ( jakiś wielorowkowy na lewo założony ) lata i samo się stabilizuje. Szmata też lata, ale bez napinacza i bocznych ograniczników spada przy starcie, jak nie spadnie - śmiga. Ino tańczy na boki.
Bez gumki chyba się nie obejdzie.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 7549
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Fakt że na małym kole na wrzecionie są i u mnie takie rowki ( po co to nie wiem ) ale na dużym też oryginalnym już ich nie ma.
Co do tematu to jak czytam to niby ma być zwykła ostrzałka wiec czemu nie na zwykłych i TANICH paskach klinowych? Jak pamietam to do swojego wrzecionka do otworów płaciłem za pasek ponad 100 złociszy więc nie jest to powód do płaczu ale za taki pasek klinowy zapłaciłbym kilkanaście złotych więc po co ten plaski? Płaskie stosuje sie do przenoszenia obciążeń o dużych prędkościach obrotowych, duzych przełozeniach i eliminacji drgan ale czy w tym przypadku to zasadne? (tylko pytam )
Co do tematu to jak czytam to niby ma być zwykła ostrzałka wiec czemu nie na zwykłych i TANICH paskach klinowych? Jak pamietam to do swojego wrzecionka do otworów płaciłem za pasek ponad 100 złociszy więc nie jest to powód do płaczu ale za taki pasek klinowy zapłaciłbym kilkanaście złotych więc po co ten plaski? Płaskie stosuje sie do przenoszenia obciążeń o dużych prędkościach obrotowych, duzych przełozeniach i eliminacji drgan ale czy w tym przypadku to zasadne? (tylko pytam )
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 1236
- Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Niestety nie mam pojęcia. Swoją szczątkową wiedzę mam z netu i fragmentów książki " Budowa maszyn - przekładnie" ( tytuł coś w ten deseń ). Niestety nie mam tej knigi, może tam są jakieś wyjaśnienia.kamar pisze:robię tego trochę w różnych konfiguracjach ale bez kanałków.
Po prostu, bezczelnie ( jak Chinole ), zmałpowałem i tyle.
Oryginał jest na płaskich, robię tak samo. Koła i tak dorabiać musiałem. Małe kółko powinno być mniejsze - fi 32 mm, pewnie kiedyś dorobię. Może nie ma ekstremalnych obrotów - ino 6-7 tyś, ale klinowego tu nie widzę .IMPULS3 pisze:wiec czemu nie na zwykłych i TANICH paskach klinowych?
Na razie jest tak: