Najpierw zdjęcia


Na powyższych zdjęciach proszę zwrócić uwagę na dwie różne możliwości przykręcenia podkładki (blokady). Od początku jak kupiłem tokarkę wałek był zablokowany tak jak na zdjęciu nr 2 (idąc od góry). Jednak po wielokrotnym obracani pokrętłem wrzeciona ustaliłem, że zatrzaski na krzywkach nie pokrywają się z zatrzaskami na pokrętle. Jeżeli ustawiłem pokrętło tak, że zatrzask na krzywkach był we właściwym położeniu to to pokrętło zmiany prędkości wrzeciona było przesunięte o około 1-2 cm w stosunku do oznaczenia na korpusie.
Po przestawieniu podkładki tak jak na zdjęciu 1 (wałek wsunięty do korpusu) wszystko się zgrało, zatrzaski na krzywkach, zatrzaska na korpusie i pokrętle oraz oznaczenie na pokrętle i korpusie.
Takie przesunięcie powoduje również przesunięcie wodzików a tym samy kół zębatych. zobaczymy jaki będzie tego efekt. Na razie wysnułem teorię, że to przesunięci powodowało zahaczanie kół zębatych o siebie i stąd te stuki ze skrzyni.
Natomiast ma problem z drugim pokrętłem zmiany prędkości. Jeżeli ustawię wszystko tak jak być powinno tzn. wszystkie zatrzaski są na swoim miejscu i odpowiadają poszczególnym pozycją położenia pokrętła to skala cyfrowa jest przesunięta w stosunku do oznaczenia na korpusie, tak jak na zdjęciu

Taki stan rzeczy był od początku jak tylko kupiłem tokarkę. Jak zmieniałem prędkość obrotową wrzeciona to to musiało to być ustawione tak jak na zdjęciu. Przy okazji montażu próbowałem to ustawić poprawnie ale nic lepiej nie uzyskałem a wręcz przeciwnie skała odsuwała się od pozycji na skrzyni. Sporo czasu już temu poświęciłem i nic nie uzyskałem.
Na koniec podam jeszcze oznaczenia łożysk na wrzecionie:
1. Łożysko oporowe dwurzędowe - 234424 SP (HO) (SKF SWEDEN)
2. Łożyska wałeczkowe tył - NN 3019 K (KOYO JAPAN)
3. Łożyska wałeczkowe przód - NN 3024 K (KOYO JAPAN)