OUS 1 profi remont, poprawa niedoróbek, zmiany konstrukcyjne

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.

piorun1234
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 34
Rejestracja: 18 mar 2009, 12:26
Lokalizacja: Rzeszów

#71

Post napisał: piorun1234 » 24 sty 2015, 08:16

Witam
Posiadam obrabiarkę OUS-1 ale brakuje w niej koła zębatego na wale wrzeciona. Ile zębów posiada to koło zębate i jakiej jest szerokości ?



Tagi:

Awatar użytkownika

allegromtn
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 6
Posty: 309
Rejestracja: 20 cze 2014, 15:02
Lokalizacja: Bielawa

#72

Post napisał: allegromtn » 24 sty 2015, 08:53

Czytał kolega DTR? Na wale wrzeciona montuje się takie koło jakie potrzebne jest pod dane przełożenie :wink:


piorun1234
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 34
Rejestracja: 18 mar 2009, 12:26
Lokalizacja: Rzeszów

#73

Post napisał: piorun1234 » 24 sty 2015, 09:26

Dzięki wielkie , brakuje mi do niej gitary oraz szczęk wewnętrznych do uchwytu. Lektura DTR do znalezienia i przeczytania :grin:


tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 14
Posty: 1242
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#74

Post napisał: tomcat65 » 24 sty 2015, 18:15

allegromtn pisze: Na wale wrzeciona montuje się takie koło jakie potrzebne jest pod dane przełożenie
Słuszne, gdy pracuje się z gitarą. Normalnie na wale jest koło 35z, podwójnej szerokości ( w stosunku do pozostałych kół gitary ), które służy jednocześnie jako tuleja dystansowa dla kół pasowych.

Awatar użytkownika

allegromtn
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 6
Posty: 309
Rejestracja: 20 cze 2014, 15:02
Lokalizacja: Bielawa

#75

Post napisał: allegromtn » 07 lut 2015, 00:10

panzmiasta pisze:Fajny miałem pomysł by zrobić nowe wrzeciono w starej obudowie , średnicę łożysk wewnętrzną czyli tam gdzie stykają się z wrzecionem dałbym większą , stożek wyszlifować na mk3 , przerobił klepki zamykające łozyska , kolo pasowe i zębatkę na wrzecionie , uchwyt wtedy 100mm i masz przelot 20mm przez całość i najbardziej stuningowane wrzeciono w Pl . Zapewne cena dorobienia oryginału czy "tuningu" będzie taka sama ale radość pewnie 10x większa .
Pomysł mi się spodobał odkąd go miesiąc temu przeczytałem. Dopiero dzisiaj miałem czas usiąść przemyśleć sprawę, pomierzyć wszystko i poszperać w katalogach łożysk. Wniosek do jakiego doszedłem jest niestety smutny- bez roztoczenia wrzeciennika się nie da tego pięknego planu zrealizować. Łożyska o wymiarze zew 52 nie występują z wymiarem wew powyżej 25. Utrzymując grubość ścianki wrzeciona jak w oryginalnym (5mm) i zakładając przelot 20mm musieli byśmy mieć łożyska o średnicy wew 30. Takie łożyska są dostępne ale niestety w wymiarze zewnętrznym 55 i na grubość też ledwo by weszły (możliwe że trzeba by kombinować). Tak że pomimo ciekawego pomysłu na udoskonalenie osiołka, realizacja jest na poziomie budowy całego wrzeciona od podstaw. :sad:


P.S.
Zgodnie z prośbą na początku tematu dodaje zdjęcie tabliczki mojego osiołka:
Obrazek

Awatar użytkownika

Autor tematu
panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 16
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#76

Post napisał: panzmiasta » 07 lut 2015, 01:59

Hmm a to ciekawe ... wiesz może i nieraz nie piszę jakoś składnie i ładnie ale każde zdanie było kiedyś przemyślane i sprawdzane od strony technicznej , o mały włos bym u siebie tego tuningu nie zrobił 3 lata temu... wtedy przypadkiem kupiłem drugą tokarkę z większym przelotem i Osiołek jest użytkowany "od święta " .
Co mogę doradzić , albo przemyśliwuj dłużej albo zmień katalogi na nowsze :oops: . Niektórzy koledzy wiedzą że zajmuję się zawodowo motocyklami i zgadnij jakie przychodzą łożyska stożkowe w główce ramy do krosa Suzuki rm 125 http://allegro.pl/prox-lozysko-glowki-r ... 20618.html , zapewne coś 30/52/16 czyli idealnie na wrzeciennik OUS-a , do wyboru są firmy Prox lub NTN - górna półka cenowa , jest jeszcze w jakimś aucie stosowane takie łożysko http://www.albeco.com.pl/5959-product-4T-CR-0643L_NTN .

PS: Tak że czekamy na jakiegoś zblazowanego finansowo syna szejka lub innego burmistrza i może ktoś w końcu wdroży mój pomysł w życie...
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam


tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 14
Posty: 1242
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#77

Post napisał: tomcat65 » 07 lut 2015, 13:00

http://allegro.pl/wrzeciono-ous-ous1-i5067887010.html
Jak trafi na zamożnego zapaleńca :)

Awatar użytkownika

allegromtn
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 6
Posty: 309
Rejestracja: 20 cze 2014, 15:02
Lokalizacja: Bielawa

#78

Post napisał: allegromtn » 08 lut 2015, 00:30

Katalogów nie ma co zmieniać, bo online na stronie producenta sprawdzane- tyle że po klasyce- FŁT SKF itp. Szybciej z tym dłuższym przemyśliwaniem :mrgreen: Nie pomyślałem o tym że oprócz przeglądnięcia katalogów standardowych firm można by poszukać przez Google po wymiarze łożyska :oops:
Łożyska 52x30x16 najtaniej znalazłem za 260zł 2szt- nie wiem czy nie taniej by było kupić standard 55x30x17 (40zł za 2 FŁT) i oddać wrzeciennik do roztoczenia :razz:
Ogólnie pomysł ciekawy i wart zainteresowania.

P.S. Dorzucam jeszcze zdjęcia mojego pomysłu na usprawnienie blokady konika.
Obrazek
Obrazek


jo63
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 13
Rejestracja: 17 mar 2014, 19:59
Lokalizacja: Mrągowo

#79

Post napisał: jo63 » 16 lut 2015, 22:04

Jest nadzieja na wrzeciono nowe. Postęp jak to przy łaskawości fachowców powolny.
Wrzecionko z naddatkami stosownymi jeszcze dziś poszło do hartowania / odpuszczania. Dyskutowali czy gwinty nacinać przed hartowaniem czy po. Zwyciężyło po, bo hartowanie może spowodować deformację i w kłach ją przeszlifują przed gwintowaniem.
Jak ze starego wrzeciona zdjąć przednie łożysko ? Jeden z fachowców oferował reanimację wprasowaną tuleją rozwierconego stożka. Ciekaw jestem takowego patentu a przy nadziei na nowe nic nie ryzykuję.
Zdjąłem wymiary z mojego wrzeciona: Salezjanka 1448/74. Drobne różnice wymiarów wzgl. rysunku Andrzej40. Jak sygnalizowane już tu było każdy egzemplarz Osiołka może być niepowtarzalny. Dołączę niebawem. Uff wepchnąłem. Coś zawiła ta procedura.ObrazekObrazek


Timim
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 9
Rejestracja: 09 lut 2012, 18:23
Lokalizacja: ok.świebodzina

#80

Post napisał: Timim » 26 maja 2015, 21:58

A to mój Osiołek i jego tabliczka z wymiarami 60x35mm
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Tokarka Nutool 550, Zuch, OUS, TSA, TSB, Mini Lathe i inne małe tokarki”