TUE 35x1000
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 134
- Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
- Lokalizacja: Radomsko
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 102
- Rejestracja: 10 gru 2009, 22:33
- Lokalizacja: Kraków
podczas wymiany łożysk w skrzyni biegów odpinałem silnik , jest fabrycznie połączony w gwiazdę , nie ma wyprowadzonego środka gwiazdy , jest tylko na 380V, jakie ma być napięcie stałe ? Przekaźnik 1 uruchamiany przyciskiem , a może jakimś przekaźnikiem czasowym , automatycznie ? W sumie prosty układ , do wykonania z używanych części .
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
- Lokalizacja: Śląsk
Przekaźnik 1 kolego odpowiadałby za włączenie pracy silnika... Jest to schemat bardzo uproszczony, wymyślony przy TYSK..M i narysowany na kolanie. Po jego rozłączeniu nastąpiłoby z kolei załączenie przekaźnika 2 i zasilenie uzwojenia napięciem DC. Do tego nie jestem pewny jak dużą siłę hamowania miałoby jedno uzwojenie:/ To taka propozycja do której mógłby się odnieść jeszcze ktoś... mogłaby się potoczyć ciekawa dyskusja:) .Wartość napięcia stałego... Hmmm najlepiej wyznaczona doświadczalnie za pomocą autotransformatora nastawnego, mostka i amperomierza...
[ Dodano: 2015-01-21, 20:05 ]
Najwięcej to ja w sumie wiem nie o tokarkach a o transformatorach...
[ Dodano: 2015-01-21, 20:05 ]
Najwięcej to ja w sumie wiem nie o tokarkach a o transformatorach...

-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
- Lokalizacja: Śląsk
24V Może być za dużo... do tego nieco podbite przez użycie mostka...:/ Uzwojenie silnika zasilone prądem stałym będzie się zachowywało jak rezystor i to o bardzo niskiej wartości... popłynie prąd bliski prądowi zwarcia trafoka... zaleciłbym jednak płynne najeżdżanie napięcia i to najlepiej przez ten właśnie trafok. Odciążysz autotransformator obciążając ten właśnie transformator (220//24V) no i na połowie obrotu będziesz miał dopiero nieco ponad 12V... Ale do odważnych świat należy...
[ Dodano: 2015-01-21, 21:03 ]
Albo odwiń sobie kilka zwoji z uzwojenia wtórnego...

[ Dodano: 2015-01-21, 21:03 ]
Albo odwiń sobie kilka zwoji z uzwojenia wtórnego...
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 gru 2014, 16:56
- Lokalizacja: Śląsk