Witam
Spaliłem silnik krokowy poprzez ustawienie zbyt wysokiego amperażu... na domiar złego sterownik tego silnika odmówił współpracy. Diody zasilania nie święcą (żadna ani czerwona ani zielona). Bezpiecznik na linii z zasilacza wygląda na nietchnięty. Paskudnie wyglądają optoizolatory(s2888) wygląda na to że zostały przepalone? Pytanie warto coś kombinować, czy raczej zakupić nowy sterownik? Wymiana optoizolatorów może coś pomóc?
Sterownik to podróbka leadshine m860 nazywa sie DQ860MA
Optoizolatory znajdują sie na wyjściach do silnika krokowego (A+,A-, B+ B-)
Pozdrawiam i liczę na mądre słowo
DQ860MA (leadshine m860) do uratowania?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3730
- Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Kup miernik uniwersalny taki za 30-40 zł i na ustawieniu testu diody -|>- je przepykaj.
Możliwe, że podtopiły tylko okolice w związku z tym, że kawałek prądu przez nie leci i nagrzewało się wszystko.
Jak odłączysz silnik od sterownika, to diodki powinny świecić po podłączeniu zasilania.
Ergo ja szukałbym uszkodzonego elementu gdzie indziej.
Możliwe, że podtopiły tylko okolice w związku z tym, że kawałek prądu przez nie leci i nagrzewało się wszystko.
Jak odłączysz silnik od sterownika, to diodki powinny świecić po podłączeniu zasilania.
Ergo ja szukałbym uszkodzonego elementu gdzie indziej.
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 82
- Rejestracja: 22 sty 2009, 23:07
- Lokalizacja: Wrocław
To na zdjęciu to diody Schottky'ego. Sprawdzisz je zwykłym miernikiem. Jeśli mocno upaliłeś ten silnik to niewykluczone, że poleciał także stopień końcowy czyli tranzystory MOSFET.
Sterownik jest prawdopodobnie do naprawy ale więcej nic nie można powiedzieć na podstawie twojego opisu i nie trzymając trupa w ręku.
Sterownik jest prawdopodobnie do naprawy ale więcej nic nie można powiedzieć na podstawie twojego opisu i nie trzymając trupa w ręku.