Jaki sterownik silnika najlepszy z najtańszych
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 384
- Rejestracja: 17 sie 2012, 14:23
- Lokalizacja: Trójmiasto
Znajdź omomierzem cewki silnika i podłącz jedną pod A+, A- a drugą pod B+, B- na sterowniku.tonieon pisze:chcę podłączyć pod http://www.ebay.com/itm/TB6560-CNC-3-Ax ... 3a797f4fdb . JAk i co bo pierwszy raz to robię. Jaki transformator zastosować ??
Zasilacz musisz sobie wyliczyć, tutaj masz instrukcję.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
Hop-siup łatwo powiedzieć. Wraz ze sterownikiem powinieneś dostać od dostawcy kilka kartek instrukcji (manual) w którym jest cała wystarczająca do połączenia wiedza. Jeżeli tego nie otrzymałeś to napisz do niego żeby Ci dosłał. Problem polega na tym że na bazie kostki TB6560 opracowano wiele różnych sterowników. Wszystkie opierają się na schemacie podstawowym ale różnią się w szczegółach. Stąd tak wiele różnie wyglądających płyt sterownika. Ja akurat nabyłem czerwonego "chińczyka" o nieco innej konstrukcji, do którego otrzymałem pełną instrukcję. Można ją zresztą też znaleźć w internecie
Jeżeli masz podstawową wiedzę o czytaniu schematów elektroniki to możesz pobawić się też w detektywa i drogą pomiarów znaleźć analogie między tym co kupiłeś a schematem i w ten sposób wydedukować do czego służą styki w kostkach połączeniowych. Chodzi o to żebyś uzyskał podobny do tego schemat i w poszczególnych kostkach jednoznacznie nazwał styki. Inaczej będziesz błądził a też można uszkodzić coś, źle podłączając na przykład zasillanie lub silniki.
Jeżeli masz podstawową wiedzę o czytaniu schematów elektroniki to możesz pobawić się też w detektywa i drogą pomiarów znaleźć analogie między tym co kupiłeś a schematem i w ten sposób wydedukować do czego służą styki w kostkach połączeniowych. Chodzi o to żebyś uzyskał podobny do tego schemat i w poszczególnych kostkach jednoznacznie nazwał styki. Inaczej będziesz błądził a też można uszkodzić coś, źle podłączając na przykład zasillanie lub silniki.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 17
- Posty: 163
- Rejestracja: 12 maja 2014, 19:43
- Lokalizacja: Suwałki
Długo coś mi schodzi - szkoła hamuje moje projekty
Napięcie podane przez producenta (zasilanie sterownika) wynosi 24-36VDC. Robiłem dziś obliczenia - moglibyście znaleźć błędy ,jeżeli są
Prąd silnika; 12v/ 30ohm = 0,4A . Transformator napięcie 36-10 % (zwrot energi) /1.41
=32,4v /1.41=22,97V Transformator prąd 22,97V x 1,2A = 27,57VA . Nie mam takiego transformatora ale na moje szczęście mam zasilacz komputerowy(labolatoryjny ) , pomyślałem iż podłączę -12 i 12 i otrzymam 24 v 2 A - jak się nie mylę. Wypali to ?
[ Dodano: 2014-09-19, 17:25 ]
+ bezpiecznik 1,5A przed sterownikiem . co sądzicie


=32,4v /1.41=22,97V Transformator prąd 22,97V x 1,2A = 27,57VA . Nie mam takiego transformatora ale na moje szczęście mam zasilacz komputerowy(labolatoryjny ) , pomyślałem iż podłączę -12 i 12 i otrzymam 24 v 2 A - jak się nie mylę. Wypali to ?
[ Dodano: 2014-09-19, 17:25 ]
+ bezpiecznik 1,5A przed sterownikiem . co sądzicie
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
Aż strach dopisywać się do wątku bo w powietrzu wisi zapowiedź widowiskowej katastrofy a jakoś nie mam ochoty zostać jej współatorem. Z grubsza rachunki obliczone prawidłowo ale nie mogę pojąć ich sensu. Może zbyt późna pora
Mam niejasne przeczucie że elektronika nie jest Twoją mocną stroną i kiedy zaczniesz te swoje pomysły wprowadzać w życie to połączysz o jeden drut za dużo. Grzyba atomowego to raczej nie wywoła ale możesz poznać zapach umierającego sterowania. Z jednej strony pomysł na wykorzystanie 12V i -12V ma szansę na powodzenie ale zaczną się kłopoty kiedy walcząc potem z zakłóceniami na chybił-trafił będziesz szukał "masy" Chyba że wiesz co robisz, w co wątpię skoro pytasz. Dobrze Ci radzę- nie twórz wynalazków tylko rób tak jak inni. To mniej boli.

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
Z 24V AC po wyprostowaniu uzyskasz około 34V DC więc mogłoby być ale na wszelki wypadek warto to zmierzyć żeby sterowniki nie ucierpiały. Napisałeś że te Twoje silniki biorą niewielki prąd więc transformator nie musi być zbyt mocny. Z drugiej strony nadmiar mocy transformatora niczemu nie zaszkodzi czyli nie trzeba koniecznie szukać małego. Zrób z tego co masz.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1012
- Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
- Lokalizacja: Śląsk
Mostek prostowniczy i nie jakiś kondensatorek ,tylko koniecznie elektrolityczny , na odpowiednio wysokie napięcie .tonieon pisze:czyli mostek prostowniczy i jakiś kondensatorek ?
A najlepiej dać ze dwa , trzy równolegle.
np takie :
http://sklep.nikomp.com.pl/pl/p/KEA4700 ... ojacy/2029
[ Dodano: Sob Wrz 20, 2014 20:36 ]
o zgrozotonieon pisze:[ Dodano: 2014-09-20, 20:33 ]
i czemu się napięcie zwiększa ?

faktycznie strach odpisywać

Pozdrawiam , Michał. 
