Konserwacja Narzędzi Pneumatycznych ( Jakie Oleje ? )

Dyskusje o układach pneumatycznych, podciśnieniowych i hydraulicznych wykorzystywanych w maszynach

Autor tematu
Niewiadow
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 13 maja 2014, 19:27
Lokalizacja: Łódzkie

Konserwacja Narzędzi Pneumatycznych ( Jakie Oleje ? )

#1

Post napisał: Niewiadow » 13 maja 2014, 19:30

Witam ,jakie stosujecie oleje do konserwacji szlifierek,kluczy i innych narzędzi dołączanych pod pneumatykę,mam wybór ,że zastosuję olej ATF do skrzyń automatycznych,lub 5w30 do silnika Diesla ,nie wiem który będzie lepszy w przypadku smarowania turbinki klucza pneumatycznego ,proszę ,doradźcie.
Można stosować tego typu olejki ??
Olejek


Lakiernictwo - 46690703

Tagi:

Awatar użytkownika

mumin
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 577
Rejestracja: 01 gru 2004, 14:44
Lokalizacja: śląsk

#2

Post napisał: mumin » 13 maja 2014, 20:16

Ja do smarownic mgłowych leje coś takiego:

http://eshop.wurth.pl/Olej-do-ukadow-pn ... Name=CS001


Autor tematu
Niewiadow
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 13 maja 2014, 19:27
Lokalizacja: Łódzkie

#3

Post napisał: Niewiadow » 13 maja 2014, 20:25

Ten olej jest gęstszy o 2% od oleju silnikowego 5w40,co wpływa na gorsze smarowanie spowodowane brakiem temperatury,dzieki której lepiej by się ,,rozszedł''
Lakiernictwo - 46690703


Orzel666
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 259
Rejestracja: 31 gru 2006, 12:14
Lokalizacja: Kielce/Kraków

#4

Post napisał: Orzel666 » 15 maja 2014, 21:48

olej do automatow dziala ok lany prosto w narzedzie
lepiej naolejacz zalozyc na linie i lac olej do pneumatyki, ale jak sie nie ma co sie lubi....


Autor tematu
Niewiadow
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 13 maja 2014, 19:27
Lokalizacja: Łódzkie

#5

Post napisał: Niewiadow » 17 maja 2014, 12:21

Powiedźcie mi coś o 5w30 , liczę na naprawdę konkretną odpowiedź osoby która ma narzędzie pneumatyczne,smarownicy na dzień dzisiejszy nie będę kupował ,jedynie będę lał bezpośrednio do króćca.

Nikt nie jest miłośnikiem odpowiedzi typu :Panie nie chce silnik palić ... -to go wymień. Liczę na rzetelną odpowiedź.
Lakiernictwo - 46690703

Awatar użytkownika

mumin
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 577
Rejestracja: 01 gru 2004, 14:44
Lokalizacja: śląsk

#6

Post napisał: mumin » 17 maja 2014, 15:19

Powiedz mi co to za narzędzie skoro z jednej strony trzęsiesz się nad doborem oleju a z drugiej jesteś skłonny lać bezpośrednio do węża ?
Podałem Ci dedykowany olej do narzędzi na 100% będzie odpowiedni, używamy go w firmie do olejarek zarówno do narzędzi pneumatycznych jak i siłowników pneumatycznych.
Gęstość powinna być większa inaczej wydmucha Ci go z narzędzia i tyle po nim.
Możesz zastosować też któryś z olejów :
ARAL Vitam GF 32
BP Energol HLP 32
Esso Nuto H 32
Mobil DTE 24
Shell Tellus Oil DO 32

Na koniec taką ciekawostkę opowiem, na jednym z wydziałów pracownicy używali wiertarki pneumatycznej (bosch) tak może z 1h na dniówkę po dwóch latach ktoś zorientował się że olejarka jest zakręcona i nie podaje oleju. Wiertarka pracowała bez problemu na sucho, pracowała by może do dziś tylko komuś wypadła z rąk i pękła plastikowa obudowa, naprawa była nieopłacalna i kupiliśmy nową, ta już ma odpowiednie smarowanie :) jedyna różnica to większy syf na wylocie.
Aby przybić ostatni gwózdek powiem że wiertarka była zasilana azotem absolutnie suchym i wolnym od jakiegokolwiek oleju.


Orzel666
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 259
Rejestracja: 31 gru 2006, 12:14
Lokalizacja: Kielce/Kraków

#7

Post napisał: Orzel666 » 17 maja 2014, 23:04

Dziala kazdy olej jaki wlejesz, nawet roslinny.
Ten do automatow ma lepkosc zblizona do oleju do pneumatyki.
Silnikowy tez bedzie OK.
Byle nie przesadzic, bo cie obsmarka przy pierwszym uzyciu.
Zakladam ze nie masz jakichs narzedzi wysokoobrotowych z najwyzszej polki, bo wtedy bys nie oszczedzal.


Autor tematu
Niewiadow
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 13 maja 2014, 19:27
Lokalizacja: Łódzkie

#8

Post napisał: Niewiadow » 24 maja 2014, 12:51

Jako tako narzędzia za 1000 zł nie są z najwyższej półki , zdaję sobie sprawę z tego , ale chyba każdy chce maksymalnie wydłużyć czas pracy urządzenia ,
Dziękuję serdecznie za dotychczasowe odpowiedzi i jeszcze bardziej za te konkretne.

Precyzując będzie to klucz pneumatyczny,a ma sporą siłę ,bo ponad 1300Nm i nie chciałbym go ,,zamulić'',liczę na bez oporową pracę oleju w urządzeniu.

Przepraszam za przedłużanie.
Lakiernictwo - 46690703

Awatar użytkownika

warczp
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 75
Rejestracja: 30 wrz 2013, 11:59
Lokalizacja: Swarzędz

#9

Post napisał: warczp » 27 cze 2014, 15:35

Niewiadow pisze:Ten olej jest gęstszy o 2% od oleju silnikowego 5w40,co wpływa na gorsze smarowanie spowodowane brakiem temperatury,dzieki której lepiej by się ,,rozszedł''
Mylisz gęstość z lepkością!!
Powyższy olej ma lepkość (!czyli "płynność") zdecydowanie niższą niż olej silnikowy SAE 5W-40, a że jest "gęstszy o 2%" to może mieć tylko znaczenie MAGAZYNOWE: czy w beczce np. 200L będzie więcej czy mniej kilogramów oleju. GĘSTOŚĆ, z praktycznego punktu widzenia, nie ma NIC wspólnego z LEPKOŚCIĄ!
Tak patrząc to woda ma zdecydowanie wyższą gęstość od obu tych olejów! :-)
Woda ma gęstość 1.000 g/cm3 (1000 kg/m3), a typowe oleje smarne na poziomie 0.850-0.900 g/cm3.
Prawda?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Pneumatyka, Podciśnienie, Hydraulika Siłowa”