TOS SUI 40-50 RP (1984r) schemat elektryczny

Jeśli szukasz schematu urządzenia - napisz

Autor tematu
Dziadek Igora
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 30 kwie 2007, 22:33
Lokalizacja: warszawa

TOS SUI 40-50 RP (1984r) schemat elektryczny

#1

Post napisał: Dziadek Igora » 30 kwie 2007, 22:51

poszukuję dokładnego schematu elektryki, od dłuższego czasu walczę z tą tokarką, ale ciągle coś szwankuje :cry: . W necie nic, więc raczej licze na cud.



Tagi:

Awatar użytkownika

MAAK
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 409
Rejestracja: 10 wrz 2004, 09:40
Lokalizacja: Kielce

#2

Post napisał: MAAK » 03 maja 2007, 23:07

Napisz dokładnie z czym masz problem


Autor tematu
Dziadek Igora
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 30 kwie 2007, 22:33
Lokalizacja: warszawa

#3

Post napisał: Dziadek Igora » 05 maja 2007, 20:57

Witam,
Problem jest w nierównomiernej pracy silnika. przy małych obrotach tokarka chodzi dość stabilnie, ale przy zwiększeniu już do ok. 50% są wyraźne wahania amperomierza i obrotomierza. W związku z tym zakłócona jest też praca hamulca.

Awatar użytkownika

MAAK
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 409
Rejestracja: 10 wrz 2004, 09:40
Lokalizacja: Kielce

#4

Post napisał: MAAK » 06 maja 2007, 11:35

Czy to jest napęd z płynna regulacją silnikiem prądu stałego?
Najpierw trzeba sprawdzić czy nie występuje gdzieś iskrzenia na stykach, dokładnie sprawdzić i dokręcić śruby połączeń elektrycznych
Styczniki mogą mieć wypalone styki


Autor tematu
Dziadek Igora
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 30 kwie 2007, 22:33
Lokalizacja: warszawa

#5

Post napisał: Dziadek Igora » 06 maja 2007, 14:13

tak to silnik na prąd stały. Sprawdzę te styki, ale kiedyś jak nie stykało, to po włączeniu albo nie działała wcale albo po paru sekundach się wyłączała.
Na niemieckim schemacie jest zaznaczony jakiś induktionsabnehmer (odbiornik indukcji? ki diabeł?) i to jedyne, co wygląda podejrzanie (bo nie wiadomo co to).

Awatar użytkownika

MAAK
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 409
Rejestracja: 10 wrz 2004, 09:40
Lokalizacja: Kielce

#6

Post napisał: MAAK » 06 maja 2007, 14:52

To prawdopodobnie induktor, czy prądniczka do stabilizacji obrotów, musi być dołączone do silnika prądu stałego, raczej z tyłu
Trzeba sprawdzić te przewody do niej, za bardzo ważne, ewentualnie trzeba sprawdzić induktor (prądniczkę)
Jeśli nie, to może być już sam sterownik DC


Autor tematu
Dziadek Igora
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 30 kwie 2007, 22:33
Lokalizacja: warszawa

#7

Post napisał: Dziadek Igora » 06 maja 2007, 16:19

Prądniczka jest ok., więc chyba muszę wziąć elektryka z ocsyloskopem do tego sterownika. Odezwę się jak postęp prac. Dzięki

Awatar użytkownika

MAAK
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 409
Rejestracja: 10 wrz 2004, 09:40
Lokalizacja: Kielce

#8

Post napisał: MAAK » 06 maja 2007, 20:29

A ten potencjometr do zwiększania obrotów jest doby?


Autor tematu
Dziadek Igora
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 30 kwie 2007, 22:33
Lokalizacja: warszawa

#9

Post napisał: Dziadek Igora » 06 maja 2007, 21:08

dobry niestety, z takich dostępnych prostszych rzeczy to posprawdzałem co się dało.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Schematu”