Frezarka wielozadaniowa z Epoxygranitu ---> Beton

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Xprot
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 97
Rejestracja: 24 gru 2008, 14:08
Lokalizacja: Wrocław

#141

Post napisał: Xprot » 01 kwie 2014, 09:14

czy mi sie wydaje, czy wózki Y i Z masz do krzyżyka przykręcane w tym samym punkcie i nie da sie tego skrecic, bo jeden z wozków zasłoni ci śruby drugiego? chyba, że czegoś nie widze dokładnie.



Tagi:


Autor tematu
DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 133
Posty: 893
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

#142

Post napisał: DOHC » 01 kwie 2014, 14:15

Xprot pisze:czy mi sie wydaje, czy wózki Y i Z masz do krzyżyka przykręcane w tym samym punkcie i nie da sie tego skrecic, bo jeden z wozków zasłoni ci śruby drugiego? chyba, że czegoś nie widze dokładnie.
Jest dokładnie tak jak piszesz, dzięki za zwrócenie uwagi. Muszę ponanosić na konstrukcje otwory do śrub to wyjdzie wszystko. Krzyżak rozszerze o kolejne 40 mm i powinno się wszystko pomieścić. Panowie tak się zastanawiam, jak się przymierzyć do montażu wózków/prowadnic.
Czy lepiej wyfrezować sobie równoległe bazy dla wózków + jedną bazę dla szyny i całość ustawiać pod wózki ? W sumie dobrze wykonany krzyżak zapewniłby mi prostopadłość osi Z i X.

Pozdrawiam

Pomógł leci do kolegi Xprot


Xprot
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 97
Rejestracja: 24 gru 2008, 14:08
Lokalizacja: Wrocław

#143

Post napisał: Xprot » 01 kwie 2014, 18:03

to jeszcze ci podpowiem, sa wozki przykrecane z dolu nie z gory :) mi to ratuje projekt i nic nie trzeba rozszerzac.

Awatar użytkownika

gaspar
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 12
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

#144

Post napisał: gaspar » 01 kwie 2014, 22:28

Xprot pisze: sa wozki przykrecane z dolu nie z gory .
wózki typu HGW (kołnierzowe) Hiwina, są przykręcane od dołu i od góry. Od góry posiadają otwór gwintowany, a gdy chcemy od dołu to przelotowo przechodzi śruba o wymiarze mniejszym niż od góry.
Dla przykładu HGW20CC od góry M6 a od dołu otwór traktujesz jako przelotowy i w krzyżaku dajesz gwint M5. Wózek ma wyprofilowany otwór pod łeb imbusa.
https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie


Autor tematu
DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 133
Posty: 893
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

#145

Post napisał: DOHC » 09 kwie 2014, 16:38

Przyszedł mi siłownik który będzie stanowił przeciwwagę. Nie miałem z tym do czynienia ale sądze że warto odrazu poszukaćnowych uszczelniaczy. Jak sądzicie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 4478
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#146

Post napisał: 251mz » 09 kwie 2014, 16:59

DOHC pisze:Jak sądzicie:
Sądzę ,że wygląda jak konkretny trup....
Pełna regeneracja....

Awatar użytkownika

gaspar
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 12
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

#147

Post napisał: gaspar » 09 kwie 2014, 17:00

Zanim go rozbierzesz, to po prostu go sprawdź. Jeśli uszczelnienia nie przepuszczają to po co je zmieniać od razu?
Jeśli przepuszczają to w Oringu dorobią Ci na wzór starych gdyby nie szło nigdzie dostać i nie są to ogromne pieniądze.

Jak kiedyś serwisowałem siłownik obrotnicy z koparko-ładowarki JCB, to za oryginały uszczelnień w Interhandlerze (serwis JCB) wołali po 300zł, a w oringu za 80zł zrobiłem dokładnie takie same.
https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie


Autor tematu
DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 133
Posty: 893
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

#148

Post napisał: DOHC » 09 kwie 2014, 19:51

Dzięki za cynk na uszczelnienia. Nie mam zamiaru tego rozbierać, nawet jeśli jest nieszczelny to po prostu kompresor będzie się trochę częściej włączał.

Pozdrawiam


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 4478
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#149

Post napisał: 251mz » 09 kwie 2014, 20:30

gaspar pisze:Jeśli przepuszczają to w Oringu dorobią Ci na wzór starych
Ciekawa ta technologia Seal-Jet
Widać ,że to normalnie toczą tylko specjalnymi nożami...
Dorabiali mi takim sposobem uszczelnienia zacisku hamulca shimano
Spisują się znakomicie...
Ogólnie o technologi mało słychać w necie a chętnie bym dowiedział się więcej :D


Autor tematu
DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 133
Posty: 893
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

#150

Post napisał: DOHC » 01 sie 2014, 19:31

Witam,

Mój temat trochę przycichł ale nie umarł. Ostatnio wolny czas poświęcałem na opracowanie i przetestowanie receptury na beton. Udało mi się uzyskać fajny beton, właściwie sam się poziomuje i zagęszcza. Próbka odlana w garażowych warunkach wytrzymała 100 MPa w teście na ściskanie w profi laboratorium. Dziś jest pierwszy dzień urlopu który chciałbym przeznaczyć na pracę nad maszyną. Mam do was pytanie o sposoby ustawienia geometrii maszyny. Przypomnę jak ma wyglądać korpus:
Obrazek

Inserty pod prowadnice będą ofrezowane i po wysezonowaniu korpusu wklejane do niego na klej epoxydowy przeznaczony do takich operacji. Czy macie pomysł jak sensownie ustawić inserty przed wklejeniem ? Tak żeby powierzchnie górne insertów leżały w jednej płaszczyźnie i żeby bazy prowadnic były równoległe? Mam jakieś swoje pomysły ale nie chciałbym ukierunkowywać myślenia. Powiem tylko że dysponuje liniałem do łóż 1,6 m długości i czujnikiem zegarowym (do tej operacji pewnie kupie dokładniejszy).


Pozdrawiam

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”