sposób-mechanizm przeniesienia napędu
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Do ustalenia końcowej prędkości jest przerzutka na kole i powinna zdać egzamin. Nie da się przecież użyć przekładni planetarnej bo w niej jeden element musi być zatrzymany czyli albo oś koła słonecznego, wieniec z satelitami albo obudowa i do działania pozostają dwa momenty napędowy i wyjściowy. Puszczenie stojącego elementu z zatrzymania sprawi, że moment na wyjściu zaniknie z powodu braku podparcia ramienia siły. Najprościej to widać na dźwigni jednoramiennej która bez tego oparcia przestaje być dźwignią.
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Śmigła nie dają odpowiedniego oparcia szczególnie gdy na nich będą działały odmienne momenty i obroty. Może też dochodzić do tego, że cała energia z jednego śmigła znajdzie oparcie na obciążeniu wyjściowym -generatorze i wprawi w ruch drugie śmigło tracąc w ten sposób całą moc. Ewentualne zastosowanie sprzęgieł jednokierunkowych z zapadkami na śmigłach może uratować sytuację, jednak wtedy śmigło dające mniejszą moc by stało w miejscu.bilibil pisze:...
U mnie... ... to muszę rozwiązać uwzględniając podstawowe założenia:
1 - dwa niezależne napędowe momenty wejściowe
2 - jeden moment wyjściowy który najefektywniej by wykorzystał te dwa momenty wejściowe
No i dlatego założylem ten wątek chcąc się dowiedzieć jak to można najefektywniej zrobić i czy da się niejako "zsumować" dwa momenty wejściowe.
pozdrawiam bilibil