sposób-mechanizm przeniesienia napędu

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#21

Post napisał: pioterek » 06 kwie 2014, 17:27

Do ustalenia końcowej prędkości jest przerzutka na kole i powinna zdać egzamin. Nie da się przecież użyć przekładni planetarnej bo w niej jeden element musi być zatrzymany czyli albo oś koła słonecznego, wieniec z satelitami albo obudowa i do działania pozostają dwa momenty napędowy i wyjściowy. Puszczenie stojącego elementu z zatrzymania sprawi, że moment na wyjściu zaniknie z powodu braku podparcia ramienia siły. Najprościej to widać na dźwigni jednoramiennej która bez tego oparcia przestaje być dźwignią.



Tagi:


atom1477
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3777
Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
Lokalizacja: ::

#22

Post napisał: atom1477 » 06 kwie 2014, 20:34

Ale nikt tego punktu podparcia przecież nie puści luzem, tylko nada mu konkretną prędkość. Poza tym w przeciwną stronę niż zakładasz (w przeciwną do tej w którą by sam się przemieszczał jak by go zluzować).

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#23

Post napisał: pioterek » 07 kwie 2014, 06:40

bilibil pisze:...
U mnie... ... to muszę rozwiązać uwzględniając podstawowe założenia:
1 - dwa niezależne napędowe momenty wejściowe
2 - jeden moment wyjściowy który najefektywniej by wykorzystał te dwa momenty wejściowe

No i dlatego założylem ten wątek chcąc się dowiedzieć jak to można najefektywniej zrobić i czy da się niejako "zsumować" dwa momenty wejściowe.

pozdrawiam bilibil
Śmigła nie dają odpowiedniego oparcia szczególnie gdy na nich będą działały odmienne momenty i obroty. Może też dochodzić do tego, że cała energia z jednego śmigła znajdzie oparcie na obciążeniu wyjściowym -generatorze i wprawi w ruch drugie śmigło tracąc w ten sposób całą moc. Ewentualne zastosowanie sprzęgieł jednokierunkowych z zapadkami na śmigłach może uratować sytuację, jednak wtedy śmigło dające mniejszą moc by stało w miejscu.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”