
Pozdrawiam
Bałem się że przy 2510 przy toczeniu to będzie wpadać w drgania. Dlatego wybrałem mniejszy skok. Na prędkości mi nie zależy tak bardzo jak na uniwersalności maszyny, stąd pewne kompromisy. Jak będzie brakowało prędkości to zrobie napędzaną nakrętkę z krokowcem z przełożeniem na pasie HTD. (wtedy będę mógł już to wydłubać sam a nie zlecać). Enkodery kupiłem takie gęste bo takie się trafiły, zajmie się nimi MESA i nie powinna mieć problemów żeby się wyrobić. Na belke nie mam zamiaru szczędzić stali i wagi stąd pomysł ze 3 wózkami na stronegaspar pisze:Czemu 2505???
Przy takim polu będziesz miał wolną maszynkę na tych krokowcach - widziałem je u Zienka, szybkie to one nie są
Po pierwsze nie zakręcisz szybko taką śrubą co przy jej małym skoku da dość wolne posuwy.
(chociaż druga nakrętka w pewnym odstępie od pierwszej z pewnością uspokoi śrubę od wibracji pod własnym ciężarem)
Druga sprawa, przy takiej rozdzielczości enkoderów ja bym celował w minimum 2510.
Ja żałuję że nie mam w swojej 2520 lub lepiej 3020. Pewnie kiedyś zmienię na jakieś kuboty o skoku 20mm, bo teraz kręcę w osi Y na napędzanej nakrętce 10m/min ale śrubą w skrajnym położeniu bramy (po przejeździe 1700mm) zaczyna wpadać w wibrację, więc więcej nie wyciągnę mimo że na serwach mógłbym nawet i 20m/min zakręcić.
Jak masz możliwość to zwiększ skok śruby przynajmniej do 10mm
Z własnego doświadczenia powiem Ci, że najważniejsza jest BELKA X. Nie żałuj na niej stali. Ja mam zrobioną z blachy #8, gdybym teraz robił to byłaby to pewnie 15stka lub 20stka. Dla większości zastosowań moja #8 to świat i ludzie, ale ostatnio mam ochotę trochę stali zbierać.
Dodatkowo moje nieszczęsne żebra w środku były tak projektowane by zmieścić tam ten cholerny pas htd i teraz gdy go nie ma w środku to przydałoby się by te żebra były na pełną głębokość. No ale, jak się nie ma co się lubi...
A co ma jedno do drugiego?DOHC pisze:Bałem się że przy 2510 przy toczeniu to będzie wpadać w drgania. Dlatego wybrałem mniejszy skok.
To prawie to samo, samochody też przynajmniej niektóre posiadają ramę choć jakbyś wrzucił zdjęcie i maszyny i samochodzika to by było całkiem fajnie.DOHC pisze:Wiem że cały ten temat i moje poczynania wydają się wam nie logiczne ale to z tego powodu że 99% ludzi na forum buduje maszyny aby na nich zarabiać a ja mam nieco inny cel. Buduje auto w którym jest cała masa customowych gratów
Powtarzam to od zawsze, nie wiele wiecej to kosztuje a róznica jest bez porównania.gaspar pisze:Nie żałuj na niej stali. Ja mam zrobioną z blachy #8, gdybym teraz robił to byłaby to pewnie 15stka lub 20stka.
grzes_rupinski1 pisze:Już wiadomo skąd się wziął nick
Auto ma być do driftu i na tor, a tak najbardziej do dawania radochy:). Klatka jest tylko połapana bo narazie nie da się jej pospawać, chodzi o łączenia rur przy dachu, jest tak dopasowana do budy że żeby ją pospawać muszę opuścić pałąk główny i boczny przy wymianie progów i dopiero spawanie na gotowo.IMPULS3 pisze:Frezarki betoniaka nie popieram, ale lubię ludzi co mają swoje pasje. A samochodzik to bardziej do rajdów czy wyścigów? Ładna klatka choć jak widzę to jeszcze nie skończona.DOHC pisze:dlatego powstaje frezarka betoniak![]()