Frezarka wielozadaniowa z Epoxygranitu ---> Beton

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 133
Posty: 893
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

#91

Post napisał: DOHC » 06 mar 2014, 07:34

Panowie, ja poprostu wole coś trochę przewymiarować niż potem się wkurzać że mi się telepie. Tymbardziej że chcę na tym toczyć na 4 osi. Jeśli mówicie że po 4 wózki wystarczą to na osi X i Z nie będę się już wygłupiał i zostanie po 4 szt. Wszystko jednak zrobie tak żeby dało się dołożyć nawet po 4 następne :). Nie ukrywam że lekko wzoruje się na maszynie gaspara stąd odpadł na starcie pas do spięcia śrub i będzie to zrobione programowo. Niestety poszedłem na pewne ustępstwa i na początku nie będzie obrotowej nakrętki. Zamówiłem już komplet śrub i jeśli chiński brat mnie nie oszuka to powinno do mnie dotrzeć 4 komplety bloków BK/BF, 2 śruby 2505 1700mm , 1 śruba 2505 1400 mm i jedna 2505 700 mm. Do tych śrub po dwie nakrętki, dwie obudowy nakrętek. Staram się trochę to upraszczać bo konstrukcja jest dość skomplikowana i jest nad czym myśleć.


Pozdrawiam



Tagi:

Awatar użytkownika

gaspar
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 12
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

#92

Post napisał: gaspar » 06 mar 2014, 09:13

Czemu 2505???
Przy takim polu będziesz miał wolną maszynkę na tych krokowcach - widziałem je u Zienka, szybkie to one nie są :(
Po pierwsze nie zakręcisz szybko taką śrubą co przy jej małym skoku da dość wolne posuwy.
(chociaż druga nakrętka w pewnym odstępie od pierwszej z pewnością uspokoi śrubę od wibracji pod własnym ciężarem)
Druga sprawa, przy takiej rozdzielczości enkoderów ja bym celował w minimum 2510.
Ja żałuję że nie mam w swojej 2520 lub lepiej 3020. Pewnie kiedyś zmienię na jakieś kuboty o skoku 20mm, bo teraz kręcę w osi Y na napędzanej nakrętce 10m/min ale śrubą w skrajnym położeniu bramy (po przejeździe 1700mm) zaczyna wpadać w wibrację, więc więcej nie wyciągnę mimo że na serwach mógłbym nawet i 20m/min zakręcić.

Jak masz możliwość to zwiększ skok śruby przynajmniej do 10mm

Z własnego doświadczenia powiem Ci, że najważniejsza jest BELKA X. Nie żałuj na niej stali. Ja mam zrobioną z blachy #8, gdybym teraz robił to byłaby to pewnie 15stka lub 20stka. Dla większości zastosowań moja #8 to świat i ludzie, ale ostatnio mam ochotę trochę stali zbierać.
Dodatkowo moje nieszczęsne żebra w środku były tak projektowane by zmieścić tam ten cholerny pas htd i teraz gdy go nie ma w środku to przydałoby się by te żebra były na pełną głębokość. No ale, jak się nie ma co się lubi...
https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie

Awatar użytkownika

wojtek30
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 384
Rejestracja: 17 sie 2012, 14:23
Lokalizacja: Trójmiasto

#93

Post napisał: wojtek30 » 06 mar 2014, 09:57

Z góry przepraszam za nic nie wnoszący post, ale nie mogę się powstrzymać :wink:
Właśnie przeczytałem cały wątek i jeszcze wcześniejsze i widzę, że kolega przeszedł przez wszystkie etapy projektowania i kupowania sprzętu. Zaczęło się od prowadnic szufladowych a kończy już prawie na 8 wózkach na oś. Niedługo będą pewnie serwa a maszyny dalej nie ma. Moja rada, podejmij w końcu ostateczną decyzję, pójdź na kompromisy i zacznij działać, bo poprawki w projekcie można robić w nieskończoność.

Działająca konstrukcja z błędami jest lepsza, niż idealny projekt nieistniejącej maszyny.


oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 6354
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

#94

Post napisał: oprawcafotografii » 06 mar 2014, 10:14

Zrob COKOLWIEK ;)

q


Autor tematu
DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 133
Posty: 893
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

#95

Post napisał: DOHC » 06 mar 2014, 11:08

gaspar pisze:Czemu 2505???
Przy takim polu będziesz miał wolną maszynkę na tych krokowcach - widziałem je u Zienka, szybkie to one nie są :(
Po pierwsze nie zakręcisz szybko taką śrubą co przy jej małym skoku da dość wolne posuwy.
(chociaż druga nakrętka w pewnym odstępie od pierwszej z pewnością uspokoi śrubę od wibracji pod własnym ciężarem)
Druga sprawa, przy takiej rozdzielczości enkoderów ja bym celował w minimum 2510.
Ja żałuję że nie mam w swojej 2520 lub lepiej 3020. Pewnie kiedyś zmienię na jakieś kuboty o skoku 20mm, bo teraz kręcę w osi Y na napędzanej nakrętce 10m/min ale śrubą w skrajnym położeniu bramy (po przejeździe 1700mm) zaczyna wpadać w wibrację, więc więcej nie wyciągnę mimo że na serwach mógłbym nawet i 20m/min zakręcić.

Jak masz możliwość to zwiększ skok śruby przynajmniej do 10mm

Z własnego doświadczenia powiem Ci, że najważniejsza jest BELKA X. Nie żałuj na niej stali. Ja mam zrobioną z blachy #8, gdybym teraz robił to byłaby to pewnie 15stka lub 20stka. Dla większości zastosowań moja #8 to świat i ludzie, ale ostatnio mam ochotę trochę stali zbierać.
Dodatkowo moje nieszczęsne żebra w środku były tak projektowane by zmieścić tam ten cholerny pas htd i teraz gdy go nie ma w środku to przydałoby się by te żebra były na pełną głębokość. No ale, jak się nie ma co się lubi...
Bałem się że przy 2510 przy toczeniu to będzie wpadać w drgania. Dlatego wybrałem mniejszy skok. Na prędkości mi nie zależy tak bardzo jak na uniwersalności maszyny, stąd pewne kompromisy. Jak będzie brakowało prędkości to zrobie napędzaną nakrętkę z krokowcem z przełożeniem na pasie HTD. (wtedy będę mógł już to wydłubać sam a nie zlecać). Enkodery kupiłem takie gęste bo takie się trafiły, zajmie się nimi MESA i nie powinna mieć problemów żeby się wyrobić. Na belke nie mam zamiaru szczędzić stali i wagi stąd pomysł ze 3 wózkami na strone :).

Pare słów wyjaśnienia. Wiem że cały ten temat i moje poczynania wydają się wam nie logiczne ale to z tego powodu że 99% ludzi na forum buduje maszyny aby na nich zarabiać a ja mam nieco inny cel. Buduje auto w którym jest cała masa customowych gratów zlecenie tego pochłoneło by kupe kasy a miałbym tylko jedno podejście (nie mówie już o czasie na ustalenia z wykonawcami wysyłki itp.). Niestety ciężko za pierwszym razem wstrzelić się z niektórymi rzeczami, trzeba do celu dochodzić przez kolejne prototypy. Mając maszyne nie mam problemu, robie kolejne prototypy w cenie materiału i odrobiny swojego czasu. Dlatego właśnie zależy mi na elastyzcności i tej 4 osi toczącej. Z taką maszyną 99% rzeczy do samochodu mogę zrobić sam.

Ktoś mi wypomina że miał być drewniak na szufladówkach a jest nic tylko plany. Ok miałbyć i drewniak powstał, zbudowałem z wiórkówki i szufladówek frezareczke którą wyciąłem sobie dosłownie jeden otwór w plastikowej obudowie, zobaczyłem z czym to sie jje i tyle. Gdybym zrobił drewniaka na wałkach podpartych to on by mniejwięcej tyle samo zrobił co to gówno. Może mógłbym frezować aluminium i to nie za dokładnie, generalnie byłbym w punkcie wyjścia. Jeśli złoże maszynę i okaże się nie mogę na niej dorobić gratów o które mi chodzi to wyjdzie na to że zmarnowałem pół roku i kupe kasy. Dlatego tak się nad tym wszystkim rozwodze. Duże rozmiary mojej maszyny wynikają z tego że chce wrzucić 4 oś, kiedyś może stolik obrotowy i mieć jeszcze trochę miejsca na frezowanie płaskich elementów. Nie sądze żębym na niej położył kiedykolwiek coś co będzie zbliżone wymiarami do rozmiarów pola roboczego. Maksymalne elementy jakie mi przychodzą do głowy to flansze silnik-skrzynia czyli maks 50x50.

Pozdrawiam

Takie udokumentowanie mojego czegokolwiek projekt i graty :). Zdjęcia gotowej nie mam ale uwierzcie mi na słow ze powstala
Obrazek
Obrazek


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 19
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#96

Post napisał: IMPULS3 » 06 mar 2014, 15:23

DOHC pisze:Bałem się że przy 2510 przy toczeniu to będzie wpadać w drgania. Dlatego wybrałem mniejszy skok.
A co ma jedno do drugiego?
Największy problem to sztywność prowadnic a nie śruby, a mówiąc szczerze to marnie widzę tą tokarkę na frezarce ale próbuj może sie uda.
DOHC pisze:Wiem że cały ten temat i moje poczynania wydają się wam nie logiczne ale to z tego powodu że 99% ludzi na forum buduje maszyny aby na nich zarabiać a ja mam nieco inny cel. Buduje auto w którym jest cała masa customowych gratów
To prawie to samo, samochody też przynajmniej niektóre posiadają ramę choć jakbyś wrzucił zdjęcie i maszyny i samochodzika to by było całkiem fajnie.
gaspar pisze:Nie żałuj na niej stali. Ja mam zrobioną z blachy #8, gdybym teraz robił to byłaby to pewnie 15stka lub 20stka.
Powtarzam to od zawsze, nie wiele wiecej to kosztuje a róznica jest bez porównania. :)


Autor tematu
DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 133
Posty: 893
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

#97

Post napisał: DOHC » 06 mar 2014, 15:50

Auto to polonez którego mam od zawsze "od ojca" za małolata uturbiony, z zaszczepionym megasquirtem. Wyglądał tak:
Obrazek
Obrazek

Jednak silnik fso to średnia baza i z uwagi na ograniczone możliwości było w nim troche partyzantki zapadła decyzja o stage 2:
Obrazek
Obrazek
Tak to ma mniejwięcej wyglądać pod maską.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mniejwięcej tak to wygląda teraz.

Krótka specyfikacja:
Silnik Saab b234 2.3 turbo
Turbosprężarka Holset hx35 (11 kg szczęścia)
Skrzynia Getrag z bmw 535
Most Volvo 740
Hamulce przód Omega 3.0
Tył Volvo
Zawieszenie Customowe wahacze, przekładnia listwowa itp.

Roboty jest jeszcze w opór i wiele rzeczy trzeba frezować dlatego powstaje frezarka betoniak :).


Pozdrawiam


grzes_rupinski1
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 581
Rejestracja: 23 gru 2009, 17:11
Lokalizacja: Ostrołęka

#98

Post napisał: grzes_rupinski1 » 06 mar 2014, 16:03

Już wiadomo skąd się wziął nick :)
„Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.”
- Ernest Hemingway


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 19
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#99

Post napisał: IMPULS3 » 06 mar 2014, 16:11

DOHC pisze:dlatego powstaje frezarka betoniak :)
Frezarki betoniaka nie popieram, ale lubię ludzi co mają swoje pasje. A samochodzik to bardziej do rajdów czy wyścigów? Ładna klatka choć jak widzę to jeszcze nie skończona. :smile:


Autor tematu
DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 133
Posty: 893
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

#100

Post napisał: DOHC » 06 mar 2014, 16:37

grzes_rupinski1 pisze:Już wiadomo skąd się wziął nick :)

:mrgreen:
IMPULS3 pisze:
DOHC pisze:dlatego powstaje frezarka betoniak :)
Frezarki betoniaka nie popieram, ale lubię ludzi co mają swoje pasje. A samochodzik to bardziej do rajdów czy wyścigów? Ładna klatka choć jak widzę to jeszcze nie skończona. :smile:
Auto ma być do driftu i na tor, a tak najbardziej do dawania radochy:). Klatka jest tylko połapana bo narazie nie da się jej pospawać, chodzi o łączenia rur przy dachu, jest tak dopasowana do budy że żeby ją pospawać muszę opuścić pałąk główny i boczny przy wymianie progów i dopiero spawanie na gotowo.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”