Wyższe napięcie z trafo i przegrzewanie się sterowników
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 573
- Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Wyższe napięcie z trafo i przegrzewanie się sterowników
Wymieniłem jakiś czas temu transformator do mojej maszyny z 12V na 28V
Maszyna przez jakiś czas pracuje a potem któryś silnik staje i nie reaguje na polecenia.
Silniki są ledwo ciepłe, ale radiatory na sterownikach są bardzo gorące. Obciążenia silników są bardzo małe.
Czy to normalny objaw ?
Maszyna przez jakiś czas pracuje a potem któryś silnik staje i nie reaguje na polecenia.
Silniki są ledwo ciepłe, ale radiatory na sterownikach są bardzo gorące. Obciążenia silników są bardzo małe.
Czy to normalny objaw ?
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 3962
- Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
- Lokalizacja: k/w-wy
- Kontakt:
może zadziałał układ zabezpieczenia termicznego na scalaku sterownika...Inf-el pisze:radiatory na sterownikach są bardzo gorące
oczywiste, że podwyższenie napięcia zasilania zwiększa straty układu...
warto zastosować wiatrak na radiatory... albo powiększyć radiatory
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 573
- Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
3 Silniki krokowe :FL57STH76-2804A 3.2V , 2.8 A, 1.13 Ohm, 1.89 Nm
Sterowniki silników SSK-B01 do 2A
[ Dodano: 2007-04-13, 19:19 ]
Ale myślałem że standardowe radiatory dla tych sterowników wystarczą i to bez wymuszonego chłodzenia.
Wentylator na zasilaczu zrobiłem, widocznie czas dodać do sterowników.
I może nawet zrobię cyfrowy pomiar temperatury.
Jak ma coś stanąć w połowie pracy i popsuć materiał albo frez to lepiej wiedzieć wcześniej.
A lato może być gorące.
Zastanawiałem się nawet nad przenośnym klimatyzatorem do warsztatu za kilkaset zł. z Castoramy.
Sterowniki silników SSK-B01 do 2A
[ Dodano: 2007-04-13, 19:19 ]
Tez tak uważam.markcomp77 pisze:może zadziałał układ zabezpieczenia termicznego na scalaku sterownika
Ale myślałem że standardowe radiatory dla tych sterowników wystarczą i to bez wymuszonego chłodzenia.
Wentylator na zasilaczu zrobiłem, widocznie czas dodać do sterowników.
I może nawet zrobię cyfrowy pomiar temperatury.
Jak ma coś stanąć w połowie pracy i popsuć materiał albo frez to lepiej wiedzieć wcześniej.
A lato może być gorące.
Zastanawiałem się nawet nad przenośnym klimatyzatorem do warsztatu za kilkaset zł. z Castoramy.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 3962
- Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
- Lokalizacja: k/w-wy
- Kontakt:
czasami układy zabezpieczeń działająLeoo pisze:Ciekawe, że układy się nie spaliły?

ale nie ma co na to zbynio liczyć !
w wielu układach nie działają... a przynajmniej nie tak jak byśmy mogli liczyć

SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 kwie 2007, 20:26
- Lokalizacja: Dabrowa Górnicza
Inf-el napisał
Wymieniłem jakiś czas temu transformator do mojej maszyny z 12V na 28V
Maszyna przez jakiś czas pracuje a potem któryś silnik staje i nie reaguje na polecenia.
Silniki są ledwo ciepłe, ale radiatory na sterownikach są bardzo gorące. Obciążenia silników są bardzo małe.
Czy to normalny objaw ?
To jest normalny objaw przeciążenia termicznego( przegrzania) drajwerów jest to spowodowane zawyżonym napięciem zasilania układu elektronicznego( zmiana napięcia z 12V na 28V) rozwiązaniem jest powrót do poprzedniej wartości napięcia . Dalsza praca grozi uszkodzeniem elektroniki.
bogfil
Wymieniłem jakiś czas temu transformator do mojej maszyny z 12V na 28V
Maszyna przez jakiś czas pracuje a potem któryś silnik staje i nie reaguje na polecenia.
Silniki są ledwo ciepłe, ale radiatory na sterownikach są bardzo gorące. Obciążenia silników są bardzo małe.
Czy to normalny objaw ?
To jest normalny objaw przeciążenia termicznego( przegrzania) drajwerów jest to spowodowane zawyżonym napięciem zasilania układu elektronicznego( zmiana napięcia z 12V na 28V) rozwiązaniem jest powrót do poprzedniej wartości napięcia . Dalsza praca grozi uszkodzeniem elektroniki.
bogfil
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 3962
- Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
- Lokalizacja: k/w-wy
- Kontakt:
ale jeszcze lepszym rozwiązaniem - dla parametrów sterownia jest podwyższenie napięcia do granic możliwości + zabezpieczenie nadnapięciowe + poprawa efektywności odprawadzania ciepła...bogfil pisze: rozwiązaniem jest powrót do poprzedniej wartości napięcia . Dalsza praca grozi uszkodzeniem elektroniki.
z tego co pamiętam - sterownik l297/8 można zasilać nawet do 40V
wiem, że ludzie pracują na zasilaczach z trafem 24ac -> czyli ok. 32V dc
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kolega spojrzy do karty katalogowej L298.markcomp77 pisze:ale jeszcze lepszym rozwiązaniem - dla parametrów sterownia jest podwyższenie napięcia do granic możliwości + zabezpieczenie nadnapięciowe + poprawa efektywności odprawadzania ciepła...
Moc strat w jednym układzie sięgnie 25W! Bez WC (Water Cooling) lub metrowego radiatora nie obejdzie się. Kolega Rayford ma właśnie coś takiego.