silnik krokowy 3nm stuka podczas pracy
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1395
- Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
- Lokalizacja: Białystok
Tylko motyw jest taki, że jak rozkręciłeś silnik i wyciągnąłeś wirnik ze stojana to silnik prawdopodobnie stracił część momentu. Bez specjalnego przyrządu silników krokowych nie wolno rozbierać.
Betonowo-aluminiowy ploterek
http://www.cnc.info.pl/topics60/nowy-pr ... t45271.htm
http://www.cnc.info.pl/topics60/nowy-pr ... t45271.htm
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1395
- Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
- Lokalizacja: Białystok
Ty weź sobie silnik, taki większy żeby strata mała nie była, rozbierz i złóż i później będziesz się wypowiadał. Ja to mam za sobą więc nie piszę bzdur wyssanych z palca, choć nie wiem jaki ten mój był. O zmiennej reluktancji, hybrydowy czy jeszcze inny, bo kilka ich jest i może się to wszystkich nie tyczy.mc2kwacz pisze:Bzdura. To nie jest silnik komutatorowy i nic się nie ma prawa stać, chyba że ktoś jest "wyjątkowo zdolny"
Betonowo-aluminiowy ploterek
http://www.cnc.info.pl/topics60/nowy-pr ... t45271.htm
http://www.cnc.info.pl/topics60/nowy-pr ... t45271.htm
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1454
- Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
- Lokalizacja: Świecie
Demagnetyzacja wirnika przy demontażu silnika krokowego
zależy od rodzaju zastosowanego magnesu trwałego,
może wystąpić w różnym stopniu i nie jest niestety bzdurą.
http://www.servorepair.com/servo_talk_sample.htm
http://www.servotechusa.com/blog/bid/31 ... rvo-Motor/
http://groups.yahoo.com/neo/groups/geck ... pics/18882
kiedyś, dawno temu jeden z Kolegów na forum
sam zapoznał się z tym efektem...
zależy od rodzaju zastosowanego magnesu trwałego,
może wystąpić w różnym stopniu i nie jest niestety bzdurą.
http://www.servorepair.com/servo_talk_sample.htm
http://www.servotechusa.com/blog/bid/31 ... rvo-Motor/
http://groups.yahoo.com/neo/groups/geck ... pics/18882
kiedyś, dawno temu jeden z Kolegów na forum
sam zapoznał się z tym efektem...
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4478
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
Napisał ten co tego nie doświadczył ....Bzdura. To nie jest silnik komutatorowy i nic się nie ma prawa stać, chyba że ktoś jest "wyjątkowo zdolny"
Czas na historię

Miałem kiedyś silnik krokowy 3Nm, które to osiągał...
Przy montażu końcowym okazało się ,że jeden przewód uległ naderwaniu.
Wymagało to zdjęcia tylnego kołpaka a co za tym idzie i łożyska podtrzymującego...
Wirnik nie był wyciągany lecz nie udało się uniknąć dotknięcia do stojanu.
Po naprawie przewodu i zmontowaniu do kupy okazało się po pomiarach ,że silnik stracił prawie 1/3 momentu obrotowego.
Przykre lecz niestety prawdziwe...
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2920
- Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
- Lokalizacja: gdzieś
Jeśli od samego dotknięcia magnesami do magnetowodu doszło do ich częściowego rozmagnesowania, to faktycznie... Oczywiście jest to możliwe. Są nawet magnesy które wymagają podtrzymania lekkim polem zewnętrznym, bo są tak cienkie że same się przemagnesowują.
Wiem o co chodzi, wycofuję zarzuty
Ciekawe, czy to aby nie jest zrobione specjalnie po to "na granicy", żeby nikt po prostu nie był w stanie bez wysiłku zrobić tego samodzielnie. I czy to zasada generalna czy w niektórych konstrukcjach?
Wiem o co chodzi, wycofuję zarzuty

Ciekawe, czy to aby nie jest zrobione specjalnie po to "na granicy", żeby nikt po prostu nie był w stanie bez wysiłku zrobić tego samodzielnie. I czy to zasada generalna czy w niektórych konstrukcjach?
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 51
- Rejestracja: 22 paź 2012, 09:43
- Lokalizacja: Poznan
Nie można rozbierać silników z magnesami wykonanymi z AlNiCo (alnico), materiał stosunkowo tani a własności magnetyczne zbliżone do magnesów neodymowych, namagnesowania dokonuje się już po zamontowaniu w obwodzie magnetycznym, chętnie wykorzystywany właśnie w silnikach krokowych. Magnesy w silnikach nie przemagnesowują się tylko się rozmagnesowują, przemagnesować można tylko w przypadku przepływu jakiegoś wysokiego prądu impulsowego co w przypadku silników krokowych raczej nie występuje, sporadycznie takie sytuacje występują w silnikach DC z magnesami.