Obróbka ....

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.
Awatar użytkownika

Autor tematu
adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

Obróbka ....

#1

Post napisał: adam Fx » 11 kwie 2005, 14:45

witam
mam mały problem -- wyjołem wirnik z silnika (takizwykły szczotkowy silnik z młotu udarowego) no i niestety ale na końcu wałka jest nacięte uzembienie a ja chciałbym tam założyć koło pasowe .. i żależy mi na opini czy dam rade przetoczyć to na gładko ( wałek wirnika jest dosyć gróby po przetoczeniu zostało by mi ok. fi 6--czyli wystarczająca średnica jak na moje potrzeby)
tylko właśnie czy dam rade przetaczyć (czy materiał nie będzie zatwardy) jakie to może meć HRC??--

zęby są dość zjechane więc niemogę sprzegnąć tego z orginalną przekładnią

dodam jeśli chodi o amatorski test to zwykłym brzeszczotem (TOPEXu czy TOJA ) bym był wstanie obciąc ten wałek ---ale niechciał bym połamać noży 8)

[ Dodano: 2005-04-11, 14:49 ]
chociaż nie lekko było by to przeciąć ... :? chyba bym potrzebował więcej niż jeden taki brzeszczot


sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


BOSS
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 23
Rejestracja: 13 lip 2004, 11:48
Lokalizacja: KrakĂłw

Szlifowanie

#2

Post napisał: BOSS » 11 kwie 2005, 16:44

Zalecam przeszlifować na szlifierce bezkłowej do wałków. Super dokładnośc ( jeśli dobra mazyna to ok. 0,02mm ). Sam szlifuję na takiej maszynie śruby pociągowe ( końcóweki ) do CNC


anoda
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 468
Rejestracja: 06 gru 2004, 10:17
Lokalizacja: P?ock

#3

Post napisał: anoda » 11 kwie 2005, 18:20

Może spróbować przeszlifować na pracującyma silniku. Problem z zamocowaniem silnika przy szlifierce - ale będziemy mieli zachowaną wspólosiowość. Toczenie wymaga precyzyjnego i pewnego zamocowania w uchwycie oraz zachowania współosiowości z powierzcniami pod łozyskami . Mocne zaciśnięcie może spowodować odkształcenie blach wirnika i w konsekwencji uszkodzenie wirnika. Jeżeli planujsz obsadzić koło to nie musisz toczyć na gładko. Raczej pozostaw trochę śladów uzębienia i daj trochę ciaśniejsze pasowanie.


Powodzenia

Awatar użytkownika

Autor tematu
adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#4

Post napisał: adam Fx » 12 kwie 2005, 14:26

no szkoda ... bo niemam dostempu do takiej szlifierki.. :?
no ale tokarka cnc ni dała by rady??czytałem że nawet zastempuje sie szlifowanie -toceniem cnc ....
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


anoda
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 468
Rejestracja: 06 gru 2004, 10:17
Lokalizacja: P?ock

#5

Post napisał: anoda » 12 kwie 2005, 16:58

Zastępuje się. Tylko dla jakich średnic i jakich używa się narzędzi ( mmateriał noża). Sprubuj zamocować w imaku nożowym szlifierkę ręczną Zapewni Ci to precyzję prowadzenia.W uchwyt zamocuj silnik i włacz go przy zasilani np z 24 V. Powinno się udać


:wink:

Awatar użytkownika

Autor tematu
adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#6

Post napisał: adam Fx » 12 kwie 2005, 18:51

w piąek mam spejalizacje może tam mi coś doradzą ... jak nie to będe próbował tak jak wyżej

a może założyć na stół uchwyt trójszczekowy w uchwut wirnik a do wżeciona frezarki założyć twaki wałek do szlifowania ..... ustawić interpolacie i żeby szlifowało na obkoło
Załączniki
uchwyt.jpg
uchwyt.jpg (41.29 KiB) Przejrzano 2279 razy
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#7

Post napisał: 251mz » 12 kwie 2005, 19:36

bez sensu zrob tak jak ci inni mowia uruchom silnik i najlepiej papierem scierny lub pilnik przyłóż i na pewno osiowosc bedzie zachowana itp

Awatar użytkownika

Autor tematu
adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#8

Post napisał: adam Fx » 12 kwie 2005, 22:16

mówisz że to da rade w ten sposób ( myślałem nad tym ) no ale bałem sie że srobie stożek albo nie w osi mi wyjdzie ( mimośrodowo)

ja jeszcze zapytam w piątek gościa ...... jak nie dorazdzi nic ciakawego to sprubujemy teksańskiej masakry pilnikem
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#9

Post napisał: 251mz » 12 kwie 2005, 22:19

przy obrotach silnika elektrycznego to raczej watpie ze moze ci wyjsc mimosrod oraz wiadomo ze po zebraniu kawalka materiału zatrzymasz silnik i skontrolujesz wymiar i dalej bedziesz szlifował


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7612
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#10

Post napisał: pukury » 13 kwie 2005, 00:31

witam !! ludzie zmiłujcie się !!! zapomnij o pilnikach !! nie uda Ci się zachować ani osi ani średnicy. koła zębate w takim miejscu mają po kilka zębów - w związku z czym są b.twarde -prawie tak jak zwykłe pilniki. jak złapiesz wirnk bezpośrednio w uchwyt tokarki to może być puk i po zabawie . jak chcesz to sprubój złapać jeden koniec wirnika w uchwyt a drugi podepszyj kłem i delikatnie nożem z węglika spiekanego (widia) tocz sobie po troszeczkę . nowiasem mowiac fi 6 to nie wiele a moc takiego silnika jest nie tak mała - ale jak wystarczy to OK. robiłem kiedyś coś podobnego ale łożysko było wewnątz fi 12 a koło zębate fi 9 wytoczyłem tulejkę fi 9 wewnątrz i nabiłem na klej poxipol a następnie przetoczyłem z zewnątrz na fi10 i było OK. pozdrawiam !! ps na kłach !!!!
Mane Tekel Fares

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”