3 frezarki/plotery w jednym

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Zanixi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 27

Post napisał: Zanixi » 12 gru 2013, 09:43

Nie wiem czym będę sterować, nie interesowałem się tym bo nie było mi potrzebne. Nie znam się na tym, a po to jest forum, by się dowiedzieć. Wiem co mi jest potrzebne i na pewno będzie ok. Tak samo znam się na serwomotorach ;). Silniki krokowe to już nie problem - mam - znam - używam.

CSMIO - ta nazwa mi nic nie mówi, ale to nie znaczy, że nie wiem co będę robić ;). Co robić wiem, nie wiem jeszcze w jakim programie. Sterowanie, sterowniki - rzecz drugorzędna. Najważniejsza jest łatwość i szybkość obsługi. Na linuxcnc program napisac nie problem (mam, stosuję w maszynach). Problemem jest dla mnie rozmieszczenie poszczególnych elementów (detali w dużych ilościach ) np na płycie 100x200 tak, by było wykorzystanie optymalnie miejsce i by nie było za wiele odpadu. Być może to nie jest problemem - nie próbowałem się w to nawet zagłębiać, może ktoś mi podpowie jak i powie czy w ogóle się da.

Darsis
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1

Post napisał: Darsis » 12 gru 2013, 12:05

Do tego robot wkładający i zdejmujący detale, sterowane imadła/uchwyty. A potem tylko rano materiał przy maszynie postawić i puścić play :P

Autor tematu
Zanixi

Post napisał: Zanixi » 12 gru 2013, 12:46

Jeszcze zintegruję go sobie z komórką by wiedzieć co się dzieje na bieżąco i może być :D.

hecza
Posty w temacie: 6

Post napisał: hecza » 12 gru 2013, 15:53

Zanixi pisze: Problemem jest dla mnie rozmieszczenie poszczególnych elementów (detali w dużych ilościach ) np na płycie 100x200 tak, by było wykorzystanie optymalnie miejsce i by nie było za wiele odpadu.
Nesting - temat do przerobienia - jest materiału dużo, nawet tutaj na forum.

Popieram LinuxCNC + karty Mesa - nic sensownego taniej nie wyjdzie.