ale wtedy możesz AL wygodnie jechać , a momentu starczy aż nadtoale wtedy moment spada dwukrotnie.
Wrzeciono na ER lub ISO30. Projekty do realizacji
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 48
- Posty: 616
- Rejestracja: 01 mar 2008, 20:46
- Lokalizacja: Lubsko
Skoro (podobno) na 100Hz da rade wyciągnąć 8-9k obrotów, to po co obniżać dwukrotnie moment skoro i tak łożyska ograniczają nas do tych maks 11k obrotów, czyli 15% więcej obrotów za 50% momentu, dla mnie rewelacja. Z resztą czy to będzie 50, czy 300 herców to na tym etapie jeden ch** bo jest to tylko uzależnione od konstrukcji samego stojana... choć do obliczeń warto wziąć największy moment i największe obroty...
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 34
- Posty: 4478
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
Nie potrzebnie dywagujecie....dragon44 pisze:Skoro (podobno) na 100Hz da rade wyciągnąć 8-9k obrotów, to po co obniżać dwukrotnie moment skoro i tak łożyska ograniczają nas do tych maks 11k obrotów, czyli 15% więcej obrotów za 50% momentu, dla mnie rewelacja. Z resztą czy to będzie 50, czy 300 herców to na tym etapie jeden ch** bo jest to tylko uzależnione od konstrukcji samego stojana... choć do obliczeń warto wziąć największy moment i największe obroty...
Bo pewnie i tak weźmiemy do konstrukcji części z fabrycznego jamnika za 400zł...
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1325
- Rejestracja: 10 cze 2007, 00:16
- Lokalizacja: o/Bełchatowa
Nie do końca tak musi być, gdyby wrzeciono/wał było na tyle "giętkie" by przenosić równomiernie obciążenie na dwóch łożyskach można by tak założyć, teoretycznie tak nie jest, łożyska które jest bliżej frezu będzie przenosić dajmy na to 70% obciążenia a drugie 30% ze względu na sztywność łożysk i wrzeciona, inaczej można by dawać 4 sztuki łożysk bo niby sztywniej itp, temat do rozważań teoretycznych (obliczeń) jak i do sprawdzenia w praktyce ...majkel1987 pisze:....
A ja myślałem że przy nacisku freza na materiał, dajmy na to 100kg, przy jednej parze, łożyska są bardziej obciążone. Przy tej samej sile i 2 pary siły się rozkładają (mniejsze tarcie na poszczególnych łożyskach)....
Moim zdaniem, w kwestii łożyskowania nie ma co wyważać otwartych drzwi, trzeba podpatrzeć jak to jest rozwiązane przy fabrycznych wrzecionach, rozwiązania te są zapewne przebadane setkami godzin pracy i badań.
http://rogercortesi.com/portf/spindle/spindle.html
Jest na forum kolega ALZ który, tak mi się wydaje ma sporą wiedzę na temat wrzecion i ich budowy, może znajdzie chwile i podzieli się również swoimi uwagami.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2013, 00:41 przez trzasu, łącznie zmieniany 2 razy.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 72
- Posty: 461
- Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
- Lokalizacja: Wyspy
Myślę, że kolega Dudi postawił na jedną parę i tyle.trzasu pisze:Moim zdaniem, w kwestii łożyskowania nie ma co wyważać otwartych drzwi, trzeba podpatrzeć jak to jest rozwiązane przy fabrycznych wrzecionach, rozwiązania te są zapewne przebadane setkami godzin pracy i badań.
Cały czas nie mogę się upewnić jakie wrzeciono robimy?
1. Elektrowrzeciono ISO30 automatyczna wymiana narzędzia???
2. Wrzeciono z zewnętrznym napędem ISO30 automat???
???
Z tego co do tej pory Dudi mówił i to jak ja zrozumiałem to opcja 2. Tak??
Jeśli tak to mamy konstrukcję od podstaw.
Para łożysk skośnych przy stożku i jedno łożysko podtrzymujące.
Wymiana automat (na sprężynie dociskowej dla oprawki)
Myślę że zostaje tylko dobór łożysk (średnica itp), chwytak dla oprawki (rodzaj) i można by jakieś rysunki zacząć robić i na ich podstawie korygować błędy itp. Bo na chwilę obecna rozpisujemy się w cały świat i każdy tak praktycznie nie jest do końca pewny co robimy

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 108
- Posty: 1350
- Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
- Lokalizacja: Pabianice
Po raz chyba 3ci mowie - rozmawiamy o elektrowrzecionie. Wrzeciono z napedem zewnetrznym bedzie ciezkie, bedzie znacznie obciażało os i w przypadku automatycznej zmiany odpada mozliwosc bezposredniego spięcia z silnikiem przez sprzeglo.
Jesli chodzi o odsadzenie osi silnika od plyty osi Z dla jamnika 3kW wynosi ono 65mm wiec wartośc spokojnie do zaakceptowania. Nie sadze abysmy tą wartość przekroczyli.
Na ta chwile zeby zaczac projektowanie trzeba:
1) wyciagnac od przymierza rysunki jamnika 3kW
2) dobrac chwytak do oprawek zaczynajac tenże dobór od porównania cen u różnych producentów/sprzedawców ponieważ spodziewam sie raczej dużego rozrzutu cen
3) dobrać siłe docisku stożka
4) dobrać srednice trzpienia ciągnącego chwytak na podstawie siły docisku stozka
5) majac srednice trzpienia można myślec o doborze sprężyn talerzowych.
Podział prac:
punktami 2) i 3) moze zajac sie w zasadzie kazdy kto ma chęci, wiec czekam na odzew w tej sprawie
Kto chetny zeby zająć sie punktem 1) ? Żeby nagle nie dostali w tej sprawie miliarda zapytań.
4ka nie stanowi problemu, to chwila liczenia.
5) moge zajac sie ja bo kiedyś zrobilem arkusz na liczenie tego
Jesli chodzi o odsadzenie osi silnika od plyty osi Z dla jamnika 3kW wynosi ono 65mm wiec wartośc spokojnie do zaakceptowania. Nie sadze abysmy tą wartość przekroczyli.
Na ta chwile zeby zaczac projektowanie trzeba:
1) wyciagnac od przymierza rysunki jamnika 3kW
2) dobrac chwytak do oprawek zaczynajac tenże dobór od porównania cen u różnych producentów/sprzedawców ponieważ spodziewam sie raczej dużego rozrzutu cen
3) dobrać siłe docisku stożka
4) dobrać srednice trzpienia ciągnącego chwytak na podstawie siły docisku stozka
5) majac srednice trzpienia można myślec o doborze sprężyn talerzowych.
Podział prac:
punktami 2) i 3) moze zajac sie w zasadzie kazdy kto ma chęci, wiec czekam na odzew w tej sprawie
Kto chetny zeby zająć sie punktem 1) ? Żeby nagle nie dostali w tej sprawie miliarda zapytań.
4ka nie stanowi problemu, to chwila liczenia.
5) moge zajac sie ja bo kiedyś zrobilem arkusz na liczenie tego
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 72
- Posty: 461
- Rejestracja: 07 lut 2012, 11:26
- Lokalizacja: Wyspy
Mam kilka informacji:
SK BT i ISO (30) są takie same więc według informacji w tym linku siła trzymająca to 5500-6000N
Mamy tu też ładne rysunki z wymiarami pod uchwyty i cięgna.
http://www.ott-jakob.de/images/katalog_e.pdf
Urządzenie pomiarowe siły docisku dla BT 30 ma max skalę do 1360kg
http://cnc-specialty-store.com/maintena ... rce-tester
Siudmy akapit strona #164
635kg siła ciągu
http://www.cnczone.com/forums/vertical_ ... ct-14.html
Dla pewności i sztywności proponuję 7000N
[ Dodano: 2013-12-09, 03:13 ]
idę spać
SK BT i ISO (30) są takie same więc według informacji w tym linku siła trzymająca to 5500-6000N
Mamy tu też ładne rysunki z wymiarami pod uchwyty i cięgna.
http://www.ott-jakob.de/images/katalog_e.pdf
Urządzenie pomiarowe siły docisku dla BT 30 ma max skalę do 1360kg
http://cnc-specialty-store.com/maintena ... rce-tester
Siudmy akapit strona #164
635kg siła ciągu
http://www.cnczone.com/forums/vertical_ ... ct-14.html
Dla pewności i sztywności proponuję 7000N
[ Dodano: 2013-12-09, 03:13 ]
idę spać
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 330
- Rejestracja: 03 wrz 2006, 13:50
- Lokalizacja: polska
Czasem stosuje się i 4 łożyska skośne w przedniej podporze, jednak nośnośc nie rośnie wtedy proporcjonalnie - jest tylko 2,5 raza większa niż dla jednego łozyska. A to dlatego, że obciążenie nie rozkłada się równomiernie na wszystkie łozska w zespole.
Jest jeszcze jedna kwestia - stosować 2 sztuki parowane czy włożyć tuleję i napięcie regulowac nakrętką ? regulowoanie nakrętką byłoby na pewno tańsze
tylko że łozyska w klasie P4 ciezko spotkać nie-parowane ;p
PS. W jaki przedział cenowy celujecie ?
Jest jeszcze jedna kwestia - stosować 2 sztuki parowane czy włożyć tuleję i napięcie regulowac nakrętką ? regulowoanie nakrętką byłoby na pewno tańsze

PS. W jaki przedział cenowy celujecie ?