Przeniesienie napędu na gitarę i Nortona - Tokarka TR45
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 gru 2011, 21:22
- Lokalizacja: Trzebinia
Jeżeli dobrze rozumuje kolego BYDGOST chodzi Ci czy przy załączeniu zwielokrotnienia x8 na pokrętle "O" czy posuwy działają ? Jeżeli o to Ci chodzi to tak... W tym zakresie obrotów wrzeciona posuwy działają normalnie... Lecz jak przełączę już pokrętło "O" na pozycję x1 to raz posuwy działają a czasami widać gołym okiem jak tryba w gitarze przywalniają aż zatrzymają się całkowicie... Wtedy albo dźwignią "R" rozłączam nakrętkę od posuwów i tryba gitary ruszają i załączam znowu dźwignię "R" i trochę porobi albo czasami całkiem nie rusza... I wtedy dźwignia "Q" muszę od nowa tak jakby wyłączyć i załączyć napęd na nawrotnicy... Co o tym sądzicie ?
[ Dodano: 2013-11-03, 14:57 ]
Panowie nie pisałem, że pracuje na zwielokrotnieniu x8... Od samego początku pisałem ze w pozycji x1 i w zakresie obrotów wyższych (dźwignia C) na prawo... w tym zakresie uzyskuje efekt jakby mi coś uśliźgiwało, co w efekcie prowadzi to przestania przenoszenia napędu na gitarę...
[ Dodano: 2013-11-03, 15:02 ]
Pozatym bardzo doceniam kolego Mariuszczs i BYDGOST, że mimo niedzieli siedzicie i dumacie nad moją sprawą... Ale żadnego wprowadzania w błąd z mojej strony nie było... Staram się opisywać to tak jak faktycznie jest i co zaobserwowałem
[ Dodano: 2013-11-03, 14:57 ]
Panowie nie pisałem, że pracuje na zwielokrotnieniu x8... Od samego początku pisałem ze w pozycji x1 i w zakresie obrotów wyższych (dźwignia C) na prawo... w tym zakresie uzyskuje efekt jakby mi coś uśliźgiwało, co w efekcie prowadzi to przestania przenoszenia napędu na gitarę...
[ Dodano: 2013-11-03, 15:02 ]
Pozatym bardzo doceniam kolego Mariuszczs i BYDGOST, że mimo niedzieli siedzicie i dumacie nad moją sprawą... Ale żadnego wprowadzania w błąd z mojej strony nie było... Staram się opisywać to tak jak faktycznie jest i co zaobserwowałem
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
no ale pracujesz bo zazębienie koła 24 i 18 to właśnie zwielokrotnienie x8, natomiast przesunięcie po wrzecionie na lewo na sprzęgło koła 24 i 25 to jest x1 ( napęd bezpośrednio z wrzeciona )
[ Dodano: 2013-11-03, 15:39 ]
zrobiłem zdjęcia gdzie kolory
czerwony - oba koła stanowią nr 25
żółty - koło 24
zielony - lewa część koła 18
niebieski - koło 19
biały koło 23
i teraz zdjęcia
nr 1 - wyłączone zwielokrotnienie, prędkości wrzeciona wyższe ( napęd jest i tego sprzęgła nie widać na zdjęciu )
nr 2 - wyłączone zwielokrotnienie, prędkości wrzeciona niższe ( napęd jest przez sprzęgło )
nr 3 - włączone x8 skok i prędkości wrzeciona wyższe ( widać brak zazębienia i brak przekazywania napędu )
nr 3 - włączone x8 skok i prędkości wrzeciona niższe




[ Dodano: 2013-11-03, 15:39 ]
zrobiłem zdjęcia gdzie kolory
czerwony - oba koła stanowią nr 25
żółty - koło 24
zielony - lewa część koła 18
niebieski - koło 19
biały koło 23
i teraz zdjęcia
nr 1 - wyłączone zwielokrotnienie, prędkości wrzeciona wyższe ( napęd jest i tego sprzęgła nie widać na zdjęciu )
nr 2 - wyłączone zwielokrotnienie, prędkości wrzeciona niższe ( napęd jest przez sprzęgło )
nr 3 - włączone x8 skok i prędkości wrzeciona wyższe ( widać brak zazębienia i brak przekazywania napędu )
nr 3 - włączone x8 skok i prędkości wrzeciona niższe




-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 gru 2011, 21:22
- Lokalizacja: Trzebinia
Kurde chyba się nie możemy dogadać... Jutro za dnia porobię zdjęcia co z czym się zazębia i opiszę... ale jak dobrze pamiętam i chyba o tym w pierwszych postach pisałem to tryba 24 i 18 zazębiają się w momencie przełożenia dźwigni C na lewo czy niskie obroty... ale potwierdzę to jutro i udokumentuje zdjęciami...
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Tak to jest gdy nie jest się przy maszynie, tylko błądzi się w wirtualnym świecie. Mi to wraz wygląda na złą pracę sprzęgła. Na wolniejszych obrotach jeszcze pracuje a na szybszych już bywa różnie. Myślę, że z kolegą Mariuszem rozwiążecie problem. Życzę powodzenia.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
Bydgost - ma nie przenosić napędu - zdjęcie numer 3 . Także wynika to ze schematu jednak w błąd zostaliśmy wprowadzeni na początku co jest do czego.
[ Dodano: 2013-11-03, 16:50 ]
Tutaj na zdjęciu czarną strzałą zaznaczam sprzęgło które na zdjęciu 1 i 2 jest niewidoczne a zasprzęglone i ono wtedy przenosi napęd x1 na odboczkę. Strzałka pokazuje jego rozłączenie bo koła są przesunięte w kierunku zwielokrotnienia skoku x8

[ Dodano: 2013-11-03, 16:50 ]
Tutaj na zdjęciu czarną strzałą zaznaczam sprzęgło które na zdjęciu 1 i 2 jest niewidoczne a zasprzęglone i ono wtedy przenosi napęd x1 na odboczkę. Strzałka pokazuje jego rozłączenie bo koła są przesunięte w kierunku zwielokrotnienia skoku x8

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce