Przeniesienie napędu na gitarę i Nortona - Tokarka TR45

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
Oberr
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 10
Posty: 12
Rejestracja: 08 gru 2011, 21:22
Lokalizacja: Trzebinia

#21

Post napisał: Oberr » 03 lis 2013, 14:49

Jeżeli dobrze rozumuje kolego BYDGOST chodzi Ci czy przy załączeniu zwielokrotnienia x8 na pokrętle "O" czy posuwy działają ? Jeżeli o to Ci chodzi to tak... W tym zakresie obrotów wrzeciona posuwy działają normalnie... Lecz jak przełączę już pokrętło "O" na pozycję x1 to raz posuwy działają a czasami widać gołym okiem jak tryba w gitarze przywalniają aż zatrzymają się całkowicie... Wtedy albo dźwignią "R" rozłączam nakrętkę od posuwów i tryba gitary ruszają i załączam znowu dźwignię "R" i trochę porobi albo czasami całkiem nie rusza... I wtedy dźwignia "Q" muszę od nowa tak jakby wyłączyć i załączyć napęd na nawrotnicy... Co o tym sądzicie ?

[ Dodano: 2013-11-03, 14:57 ]
Panowie nie pisałem, że pracuje na zwielokrotnieniu x8... Od samego początku pisałem ze w pozycji x1 i w zakresie obrotów wyższych (dźwignia C) na prawo... w tym zakresie uzyskuje efekt jakby mi coś uśliźgiwało, co w efekcie prowadzi to przestania przenoszenia napędu na gitarę...

[ Dodano: 2013-11-03, 15:02 ]
Pozatym bardzo doceniam kolego Mariuszczs i BYDGOST, że mimo niedzieli siedzicie i dumacie nad moją sprawą... Ale żadnego wprowadzania w błąd z mojej strony nie było... Staram się opisywać to tak jak faktycznie jest i co zaobserwowałem



Tagi:


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#22

Post napisał: Mariuszczs » 03 lis 2013, 15:15

no ale pracujesz bo zazębienie koła 24 i 18 to właśnie zwielokrotnienie x8, natomiast przesunięcie po wrzecionie na lewo na sprzęgło koła 24 i 25 to jest x1 ( napęd bezpośrednio z wrzeciona )

[ Dodano: 2013-11-03, 15:39 ]
zrobiłem zdjęcia gdzie kolory

czerwony - oba koła stanowią nr 25
żółty - koło 24
zielony - lewa część koła 18
niebieski - koło 19
biały koło 23

i teraz zdjęcia

nr 1 - wyłączone zwielokrotnienie, prędkości wrzeciona wyższe ( napęd jest i tego sprzęgła nie widać na zdjęciu )
nr 2 - wyłączone zwielokrotnienie, prędkości wrzeciona niższe ( napęd jest przez sprzęgło )

nr 3 - włączone x8 skok i prędkości wrzeciona wyższe ( widać brak zazębienia i brak przekazywania napędu )
nr 3 - włączone x8 skok i prędkości wrzeciona niższe


ObrazekObrazekObrazekObrazek


Autor tematu
Oberr
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 10
Posty: 12
Rejestracja: 08 gru 2011, 21:22
Lokalizacja: Trzebinia

#23

Post napisał: Oberr » 03 lis 2013, 15:41

Kurde chyba się nie możemy dogadać... Jutro za dnia porobię zdjęcia co z czym się zazębia i opiszę... ale jak dobrze pamiętam i chyba o tym w pierwszych postach pisałem to tryba 24 i 18 zazębiają się w momencie przełożenia dźwigni C na lewo czy niskie obroty... ale potwierdzę to jutro i udokumentuje zdjęciami...


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#24

Post napisał: Mariuszczs » 03 lis 2013, 15:44

co tu się dogadywać - zazębienie kół 24 i 18 to zwielokrotnienie skoku x8 niedziałające w wyższym zakresie obrotów wrzeciona


Autor tematu
Oberr
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 10
Posty: 12
Rejestracja: 08 gru 2011, 21:22
Lokalizacja: Trzebinia

#25

Post napisał: Oberr » 03 lis 2013, 15:46

ooo doskonałe zdjęcia... Więc kolego Mariuszczs powiedz mi teraz której konfiguracji byś użył do przecinania prętów ? Możesz mi na priv wysłać jakiś numer telefonu do Ciebie to zadzwonię i wtedy myślę, że mi to dokładnie wytłumaczysz...


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#26

Post napisał: Mariuszczs » 03 lis 2013, 15:55

no dzwoń na numer z linku w podpisie - nie mój ale zapytaj o mnie

Do przecinania zdjęcie nr 1 albo nr 2 - zależnie jakie obroty potrzebujesz. Tabele obrotów z tokarki gdybyś nie mial dawałem na forum

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#27

Post napisał: BYDGOST » 03 lis 2013, 16:30

Tak to jest gdy nie jest się przy maszynie, tylko błądzi się w wirtualnym świecie. Mi to wraz wygląda na złą pracę sprzęgła. Na wolniejszych obrotach jeszcze pracuje a na szybszych już bywa różnie. Myślę, że z kolegą Mariuszem rozwiążecie problem. Życzę powodzenia.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#28

Post napisał: Mariuszczs » 03 lis 2013, 16:45

Bydgost - ma nie przenosić napędu - zdjęcie numer 3 . Także wynika to ze schematu jednak w błąd zostaliśmy wprowadzeni na początku co jest do czego.

[ Dodano: 2013-11-03, 16:50 ]
Tutaj na zdjęciu czarną strzałą zaznaczam sprzęgło które na zdjęciu 1 i 2 jest niewidoczne a zasprzęglone i ono wtedy przenosi napęd x1 na odboczkę. Strzałka pokazuje jego rozłączenie bo koła są przesunięte w kierunku zwielokrotnienia skoku x8



Obrazek


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#29

Post napisał: Mariuszczs » 05 lis 2013, 14:02

No i jak się toczy na normalnych posuwach ?


Autor tematu
Oberr
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 10
Posty: 12
Rejestracja: 08 gru 2011, 21:22
Lokalizacja: Trzebinia

#30

Post napisał: Oberr » 08 lis 2013, 21:56

Powiem tak Kolego... wyszła moja nieznajomość maszyny... Dziękuje za pomoc...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”