Przerobienie, ulepszenie migomatu.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 lip 2012, 11:27
- Lokalizacja: Leszno
Witaj Dudi.
A powiedz przyjacielu znasz sie ciut więcej na tym?
Pytam bo kolega z elektrody zaczął mi pomagac i mówił abym sprawdził właśnie ten tranzystor. Wiec zrobilem pomiary ale nic na nie nie odpowiedział a ja zbytnio nie wiem czy jest on dobry czy uszkodzony bo na różnych forach różnie piszą i zgupialem.
A powiedz przyjacielu znasz sie ciut więcej na tym?
Pytam bo kolega z elektrody zaczął mi pomagac i mówił abym sprawdził właśnie ten tranzystor. Wiec zrobilem pomiary ale nic na nie nie odpowiedział a ja zbytnio nie wiem czy jest on dobry czy uszkodzony bo na różnych forach różnie piszą i zgupialem.
Wszystko ok. Pozdrawiam.
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1350
- Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
- Lokalizacja: Pabianice
Zacznij od powrotu do starego silnika od posuwu. Potem wylutuj tranzystor, w przystosowanym do pomiaru tranzystorow mierniku mozesz go sprawdzic a jak nie masz takiego miernika to w ciemno kup nowy tranzystor. Kosztuje pewnie nie wiecej niż 2zł.
Poza tym tranzystorem na tej plytce praktycznie nia ma sie co zepsuc, no chyba ze diody ale nie sadze.
Poza tym tranzystorem na tej plytce praktycznie nia ma sie co zepsuc, no chyba ze diody ale nie sadze.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 lip 2012, 11:27
- Lokalizacja: Leszno
No więc do starego wróciłem ale bez zmian,dziala lecz bez regulacji, mam miernik z najniższej półki ale wydaje mi sie ze ma możliwość sprawdzenia tranzystora. Tranzystotor juz wylutowany i jak juz wspominałem po pomiarach. Robilem to jakby to nazwać takim tradycyjnym sposobem i nic nie zgadza.
Wszystko ok. Pozdrawiam.
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 51
- Rejestracja: 20 sty 2010, 13:17
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 602
- Rejestracja: 28 cze 2007, 14:39
- Lokalizacja: Siedlce
Witam
Ja w migomat włożyłem to: http://allegro.pl/regulator-dc-12-70v-s ... 64980.html
od tego Pana i od tego czasu jest OK.
Włożyłem to do Mansfelda 315A.
Pozdrawiam
Jacek
Ja w migomat włożyłem to: http://allegro.pl/regulator-dc-12-70v-s ... 64980.html
od tego Pana i od tego czasu jest OK.
Włożyłem to do Mansfelda 315A.
Pozdrawiam
Jacek
Kto się nie bawi, ten nie żyje 
Zakres działalności: gwałty, wymuszenia, haracze.

Zakres działalności: gwałty, wymuszenia, haracze.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 lip 2012, 11:27
- Lokalizacja: Leszno
No to jutro wymienie tranzystor i jedna z diod ale strasznie ciekawi mnie jedbna sprawa.
Jaki popełniło się błąd montujac w uklad inny silnik? Dlaczego tak się stało? Czym się aż tak różnią te silniki? Pytam gdyż rozmawiając z niektórymi osobami to twierdzili że wystarczy bez ingerencji w elektronikę podłączyć inny silnik.
Hm byc moze błędnie go podłączyłem bo z tego silnika wychodzily 3 niebieskie kable i jeden żółto zielony i tak:
Podlaczajac go pod akumulator to wygladalo tak:
a) minus do obudowy i plus do 1 niebieskiego- silnik leci szybko
b) minus do obudowy i plus do 2 niebieskiego- silnik leci wolno
z 3 niebieskim był brak reakcji.
Podlaczajac go pod miga podłączyłem go pod opcje 1.
Czy źle czy dobrze tego właśnie niewiem.
Jaki popełniło się błąd montujac w uklad inny silnik? Dlaczego tak się stało? Czym się aż tak różnią te silniki? Pytam gdyż rozmawiając z niektórymi osobami to twierdzili że wystarczy bez ingerencji w elektronikę podłączyć inny silnik.
Hm byc moze błędnie go podłączyłem bo z tego silnika wychodzily 3 niebieskie kable i jeden żółto zielony i tak:
Podlaczajac go pod akumulator to wygladalo tak:
a) minus do obudowy i plus do 1 niebieskiego- silnik leci szybko
b) minus do obudowy i plus do 2 niebieskiego- silnik leci wolno
z 3 niebieskim był brak reakcji.
Podlaczajac go pod miga podłączyłem go pod opcje 1.
Czy źle czy dobrze tego właśnie niewiem.
Wszystko ok. Pozdrawiam.
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 51
- Rejestracja: 20 sty 2010, 13:17
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Ja ten mig mam już z 10 lat albo więcej i napędu nie modyfikowałem, nie miałem takiej potrzeby, jedynie dwa razy wymieniałem diody w prostowniku ( syn pod moją nieobecność chciał się uczyć spawać), pierwszym razem zastosowałem zwykłe diody ( nie mogłem dostać takich jak były w układzie) za drugim razem to już jakieś 4 lata temu to na allegro kupiłem diody podobne do takich jak miałem w prostowniku i je wstawiłem. Dwa razy też wymieniałem ten tranzystor gdyż z nie wiadomych przyczyn został upalony. Moja spawarka ma podobną tylko czołową ściankę sterowniczą do twojej. Moja była kupiona w praktikerze za kosmiczną na dzień dzisiejszy kasę coś jak dobrze pamiętam 1300 zł.
[ Dodano: 2013-09-11, 11:13 ]
Ja w swojej niem mam odczucia, że najpierw wysuwa się drut, a potem dochodzi prąd jak ty piszesz, a przynajmniej zwłoka jest bardzo mała.
[ Dodano: 2013-09-11, 11:13 ]
Ja w swojej niem mam odczucia, że najpierw wysuwa się drut, a potem dochodzi prąd jak ty piszesz, a przynajmniej zwłoka jest bardzo mała.