#4
Post
napisał: Piotr Rakowski » 16 lut 2007, 23:04
Kol. Wood Carver - to chyba jednak jest ślepa uliczka poszukiwań szybkiego otrzymywania obiektów 3D. Wiesz dobrze, że z 3 płaskich rzutów (bez przekrojów dodatkowych) nie da się otrzymać niczego skomplikowanego. Natomiast żeby zrobić coś nieskomplikowanego szkoda zachodu na takie działania.
Jak wiesz (jeśli modelowałeś trochę w 3D) tworzenie brył z linii ich przekrojów jest możliwe w wielu programach (np. w Rhino 3D), ale niestety trzeba zachować bardzo duży reżim tworzenia linii. Nie sposób przecież właściwie zinterpretować i utworzyć jakiejkolwiek powierzchni 3D na podstawie np. przekrojów o innej gęstości punktowania (węzłów). Programy także sobie z tym nie radzą i zwykle tworzą coś dziwacznego.
Tak np. tworzenie krzywych w Corelu i wczytywanie do Rhino kończy się przerysowywaniem linii (czyli praktycznie rysowaniem od początku).
Ergo - polecam naukę twrzenia obiektów bryłowych od razu w jakimś modelerze. Praktyka pokazuje, że ich import, czy tworzenie z linii przekrojów zwykle i tak nie daje właściwych rezultatów.
Popatrz na rysunki poniżej. Na jednym masz powierzchnię uzyskaną na podstawie krzywych 3D, które najpierw zostały narysowane na przekrojach i na ich podstawie dopiero utworzono krzywe przestrzenne - import z Corela dał rezultat ne do przyjęcia. Dopiero ich przerysowanie w Rhino pozwoliło na uzyskanie dobrej, ciągłej powierchni. Na drugim prosty element maszynowy. Czas jego modelowania < 5 min. Jeśli robiłbym to na podstawie rzutów to na samo ich wykonanie zużyłbym 3x więcej czasu.
Ale komu ja to mówię - zdaje się że Ty jesteś dobry w Rhino...
-
Załączniki
-

- Błotnik samochodu 3D
- fender.jpg (64.79 KiB) Przejrzano 736 razy
-

- Podpora wałka prowadnicy
- podpora.jpg (58.31 KiB) Przejrzano 737 razy
Maszyny i oprogramowanie CNC: eduCAD, STEP2CNC, LynxCUT, Styro3D, Tapper, cncCAD, Image2CAM, Turn3D, TERMCUT, LynxNEST (Nesting)